چین جاسوس اقتصادی نیست!

وزارت امور خارجه چین در واکنش به اعلام جرم علیه دو شهروند این کشور، آمریکا را به تحریف واقعیت متهم کرده و در بیانیه‌ای شدیداللحن از آمریکا خواسته از بدنام کردن چین دست بردارد و این اتهامات را کنار بگذارد.

چین در این بیانیه اتهامات آمریکا و متحدانش مبنی بر دخالت چین در جاسوسی اقتصادی گسترده را محکوم کرده و گفته این خود آمریکاست که دولت‌های خارجی، شرکت‌ها و افراد را شنود می‌کند.

وزارت دادگستری آمریکا دیروز خبر داد که علیه دو شهروند چین به دلیل هک شبکه‌های کامپیوتری نهادهای دولتی چند کشور غربی اعلام جرم کرده است. آمریکا این دو نفر را عضو یک «گروه هکری» مرتبط با دستگاه‌های اطلاعاتی چین می‌داند. آمریکا و بریتانیا چین را متهم کرده‌اند که یک توافق مربوط به جاسوسی تجاری را نقض کرده است.

راد روزنستاین، معاون وزیر دادگستری آمریکا، چین را به «تهاجم اقتصادی» متهم کرده است.

آف‌بی‌آی، پلیس فدرال آمریکا مدعی است که دو هکر چینی بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ٢٠١٨ برای سرقت اسرار تجاری و فناوری «در سطح وسیع» به شبکه‌های کامپیوتری رخنه کرده‌اند.

بنا به اسناد قضایی آمریکا، ژو هوآ و ژانگ شیلونگ برای شرکتی به نام هائویینگ هیتایی کار می‌کردند که با دستگاه اطلاعاتی چین مرتبط بوده است.

آمریکا و چین درگیر یک جنگ تجاری هستند و تعرفه‌هایی را بر کالاهای یکدیگر وضع کرده‌اند هرچند پس از ملاقات روسای جمهور دو کشور افزایش تعرفه‌ها موقتا متوقف شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن