آلمان معتاد به خرید گاز از روسیه

در جایی که توسط جنگل‌های کاج پنهان شده در نزدیکی محل متروکه‌ای که روزی بزرگ‌ترین رآکتور هسته‌ای در شرق آلمان بود، دو خط لوله براق از دریای بالتیک ظاهر می‌شود یعنی جایی که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان قصد دارد آینده انرژی آلمان را از آنجا تامین کند.

به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ در فاصله‌ای نه چندان دور از شهر Hanseatic Greifswald  یعنی منطقه‌ای که مرکل در پارلمان نماینده آن است، صدراعظم آلمان خواستار گسترش سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری خط لوله برای افزایش انتقال میزان گاز طبیعی روسیه از سیبری، به طول بیش از 3000 کیلومتر (1،864 مایل) است.

 این پروژه که توسط دولت روسیه تحت عنوان PJSC گازپروم برگزار می‌شود، به آلمان این اطمینان را می‌دهد که گاز به اندازه کافی برای جایگزینی نیروگاه‌های زغال سنگ و هسته‌ای دارد. اما این طرح مخالفان و موافقین زیادی در دور و نزدیک دارد.

 افرادی که در مناطق کم جمعیت زندگی می‌کنند تقریبا 160 اعتراض را ثبت کرده‌اند. هنوز تصویب محلی آن صورت نگرفته است و از طرفی باید دو کشتی که سوئدی‌ها در قرن 18 آنها را غرق کرده‌اند از این محل خارج شوند.

 متحدان اروپایی نیز اعتراضاتی دارند، نگرانی  آنها این است که این پروژه وابستگی اروپا به منابع از روسیه را به شدت بالا خواهد برد، و قانون گذاران ایالات متحده تحریم‌های سخت‌تری را برای شرکت‌های انرژی که با روسیه تجارت می‌کنند پیشنهاد کرده‌اند.

 جاناتان استرن، رئیس و محقق ارشد پژوهش برنامه‌های گاز طبیعی موسسه مطالعات انرژی آکسفورد، گفت:  نقاط زیاد دیگری به غیر از روسیه وجود ندارد، که آلمان بتواند به سرعت گاز مورد نیاز خود را از آنها دریافت کند.

 طبق گفته مشاور صنعت Walt Mackenzie Ltd در لندن، آلمان در حال حاضر بزرگترین مصرف کننده گاز است و 40 درصد از مصرف آن از روسیه، بزرگترین صادر کننده جهان تامین می‌شود.

 این وابستگی تنها تا سال 2025 به بیشتر از 50 درصد افزایش می‌یابد، به خصوص که تولیدات هلند، همسایە غربی آلمان، در سال‌های آینده کاهش یافته می‌یابد.

 پروژه گازپروم، که به نام  Nord Stream 2 شناخته می‌شود، برای تحویل در سایر نقاط اروپا امکان پذیر است که این اتفاق آلمان را مهمترین مرکز توزیع در سراسر قاره می‌کند.

 گفتنی است روسیه در حال حاضر نیاز نیروگاه‌ها و خانه‌های بیش از 20 کشور را به گاز تامین می‌کند.

 لینک موجود در سال 2011 راه اندازی شد و به طول 1،224 کیلومتر در دریای بالتیک از Vyborg، روسیه، به Lubmin در آلمان کشیده شده است.

 این خط لوله قادر به حمل 55 میلیارد متر مکعب گاز یا دو سوم تقاضای گاز آلمان است و گسترش آن قرار است دو برابر شود.

گرگلی مونلار، تحلیلگر در وودمکنزی در لندن، در مصاحله با بلومبرگ گفت: Nord Stream 2  نه تنها در مورد تقاضای بیشتر، بلکه در مورد تنظیم منابع گاز در راستای مسیرهای ارزان قیمت است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن