پیشنهاد جدید ایران برای اجرای SPV

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از پیشنهاد کشورمان به کشورهای اروپایی برای اجرای SPV با نظارت مجموعه قضایی اتحادیه اروپا خبر داد.

مرتضی صفاری نطنزی در خصوص آخرین پیگیری های صورت گرفته برای اجرای ساز و کار ویژه مالی با ایران، گفت: موضوعات مختلفی در این راستا بین مسئولان وزارت امور خارجه کشورمان و طرف های برجام مطرح بوده که در حال بررسی است.

نماینده مردم نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر این اساس تیم مذاکره کننده کشورمان به صورت غیرمستقیم و ضمن گفتگوها به طرف های اروپایی پیشنهاد کرده که SPV در چارچوب و قالب دستگاه های قضایی اجرایی شود تا مورد تهدید و تحریم آمریکایی ها قرار نگیرد.

وی افزود: به عبارتی ساز و کار ویژه مالی با ایران با نظارت مجموعه قضایی اتحادیه اروپایی اجرایی شود تا دچار خدشه نشود.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: اگر SPV با پشتوانه قوی اجرایی شود، کشورهایی مانند چین و روسیه هم می توانند از طریق کانال مالی مذکور تجارت خود با کشورمان را افزایش دهند.

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این مهم در حالیست که موضوع مذکور توسط اروپایی ها در حال بررسی است و هنوز پاسخ و تایید نهایی در این رابطه ارائه نشده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن