دلایل افزایش قیمت اینترنت از زبان یک شرکت ارتباطات
طی روزهای گذشته تعرفه بستههای مبیننت با افزایش ناگهانی روبهرو شد. کاربران این شبکه از افزایش ناگهانی قیمتها گلهمند بودند و سوال تعداد زیادی از آنها این بود: دلایل این افزایش قیمت چیست؟
سیاست افزایش قیمت تعرفههایی که اصولا در اول سال شمسی رخ میدهد، اینبار در آستانه آغاز سال میلادی جدید همراه شد. در این صعود قیمتها بسته ۱۰۰ گیگابایتی که با احتساب مالیات و عوارض به قیمت ۷۶۳۰۰ تومان عرضه میشد، با افزایش قیمت، به مبلغ ۹۲۵۴۱ تومان رسید. سوالات بیجواب زیادی که در این مورد ذهن مخاطبان را مشغول کرده بود سبب شد تجارتنیوز به فکر یافتن پاسخ سوال و حل صورت مسئاله بیفتد.
در پی پیگیری خبرنگار تجارتنیوز مبنی بر دلایل افزایش قیمتهای ناگهانی شرکت ارتباطات مبیننت و پس از تماس با میلاد حریری کاشانی مدیر روابطعمومی این شرکت، بیانیه زیر از طرف این شرکت برای انتشارعمومی در اختیار تجارتنیوز قرار گرفت:
«شرکت ارتباطات مبیننت بنا بر سیاستهای بازار اینترنت ثابت بیسیم، مجموعه طرحهای اینترنت خود را در سالهای اخیر کاهش داده بود. در سال جاری به دلیل افزایش قیمت در بسیاری از حوزهها، از جمله تامین ارز موردنیاز، قیمت زیرساختها و تجهیزات موردنیاز، ناگزیر از حذف سیاستهای تشویقی خود و بازگرداندن قیمت طرحها، به تعرفههای سال ۱۳۹۵ شد. از همینرو متوسط ۱۸ درصد افزایش قیمت برروی طرحهای مختلف تمدید اینترنت، نتیجه افزایش قیمت در بسیاری از تجهیزات فنی و هزینههای سرسامآور نگهداری شبکههای بیسیم بوده است. این شرکت همواره خود را ملزم به رعایت حقوق مشترکین خود دانسته و تمام تلاش خود را برای نگهداشت ایشان میکند. برهمین مبنا علیرغم بروز افزایش قیمت چندین درصدی در تمامی بخشهای جامعه و اینترنت کشور، قیمت اینترنت خود را صرفا به قیمتهای دوسال گذشته برگردانده است. مبیننت بهخوبی از شرایط دشوار معیشتی مردم کشور آگاه است و مصرانه تمام تلاش خود را میکند تا بهمحض ایجاد امکانات لازم، بازهم سیاستهای تشویقی و تخفیفهای ویژه را به نفع کاربران اینترنت پرسرعت اعمال کند.»
مبیننت نیز از تیررس بحران اقتصادی جا نماند و مجبور شد در سیاستهای مشتری مداریاش که همیشه در تخفیف به کاربران پیشرو بود؛ اینبار همسو با بحران اقتصادی درمسیر رونده رود قرار گرفته و ناچارا تغییراتی در دپاتمان فروشش ایجاد کند.