استقبال ازمحصولات کیفی شرکتهای دانش بنیان دربازارهای بین المللی

احمد مهدوی روز جمعه با اشاره به اینکه این شرکت در زمینه طراحی و ساخت انواع سیستم های «لایه نشانی در خلا» و «پمپ توربومولکولار» فعالیت دارد، اظهار داشت: علاوه بر صادرات محصولات به کشورهای پیشرفته از جمله آلمان، در استرالیا، روسیه، انگلیس، اتریش، کانادا، هند نمایندگی داریم؛ اگر محصولات این شرکت بی کیفیت بود نمی توانستیم در این کشورها دفتر نمایندگی ایجاد و محصول خودمان را بفروش برسانیم.

وی با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان بایستی به صادرات ترغیب شوند، گفت: از مجموع شرکت های دانش بنیان، می توان تعدادی که ظرفیت لازم دارند را به عنوان شرکت های بین المللی انتخاب کرد؛ این شرکت ها علاوه بر تامین نیازهای داخل می توانند کشور را از صادرات نفت بی نیاز کنند.

مهدوی با اشاره به اینکه این شرکت ها می توانند منبع درآمد پایدار ایجاد کنند، افزود: این کار نیاز به تدوین برنامه منسجم بلند مدت دارد تا شرکت ها بتوانند به اهداف خود دست پیدا کنند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان در صورتی ترغیب به صادرات می شوند که محصولات شان کیفیت مناسب برخوردار باشد.

وی با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان برای رسیدن به این هدف مهم باید به صورت جدی مورد حمایت قرار گیرند، گفت: حمایت ها نباید فقط به پول ختم شود؛ ارائه مشاره های تخصصی، معاف کردن شرکت های دانش بنیان از مالیات، کم شدن قوانین دست و پاگیر، حمایت در حوزه صادرات شرکت های دانش بنیان از جمله فعالیت های مناسب که اقدامات خوبی در این زمینه ها انجام گرفته اما این حمایت باید با شتاب بیشتری ادامه یابد .

مهدوی، نمایشگاه لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی را فرصت مناسبی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان اعلام کرد و گفت: در این نمایشگاه تخفیف هایی به دانشگاه ها و مراکز آموزشی داده می دهند تا آنها به خرید از شرکت های داخلی ترغیب شوند.

وی ادامه داد که این تخفیف هنوز هم ادامه دارد ولی در نمایشگاه امسال مقداری از تخفیف کاهش پیدا کرده است. محصولات عرضه شده به سطح 1 تا 3 تقسیم بندی شده و هر کدام با تخفیف خاصی در اختیار خریداران دانشگاهی و مراکز آموزشی قرار می گیرد.

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان ادامه داد که محصولات عرضه شده سطح یک، پنجاه درصد تخفیف داشته که امسال این میزان به 40 درصد رسیده که باتوجه به موضوع تحریم ها و شرایط سختی که برای کشور پیش آمده و همچنین کاهش بودجه ها، این مقدار تخفیف مناسب است.

ششمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران از 3 تا 6 دی‌ ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزارشد.

نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، دارای بخش های `نفت و پتروشیمی، `برق، الکترونیک و نرم‌افزار`، `عمران و ساختمان`، `مکانیک`، `شیمی و متالوژی`، `کشاورزی و محیط‌زیست`، `فیزیک پایه`، `تجهیزات عمومی آزمایشگاهی`، `مواد آزمایشگاهی`، `مهندسی پزشکی و زیست مواد`، `تجهیزات تست و آزمون صنعتی` و `خدمات کالیبراسیون ` است که از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال برگزاری است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن