تفاهمنامه نفتی منطقه آزاد اروند و کانادا

در سفر مدیرعامل و رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند به کشور کانادا، تفاهم نامه انتقال فناوری فرآیند گوگرد زدایی و جداسازی گازهای سرچاهی به امضا رسید.

به گزارش انرژی امروز، مدیر عامل و رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند که چندی پیش به منظور شرکت در نمایشگاه نفت و گاز کلگری کانادا به آن کشور عزیمت کرده بود، از انعقاد برخی از تفاهم‌نامه‌های انتقال دانش فنی در حوزه‌های انرژی و صنعتی در منطقه آزاد اروند از سوی شرکت‌های صنعتی کانادایی خبر داد.

بر اساس این گزارش، اسماعیل زمانی در حاشیه حضور و شرکت در نمایشگاه نفت و گاز کلگری 2017 کانادا، تفاهم‌نامه همکاری و انتقال فناوری فرآیند گوگردزدایی و جداسازی گازهای سرچاهی را با شرکت APTS کانادا امضا کردند.

مدیران ارشد شرکت APTS چندی پیش به استان خوزستان سفر کرده بودند و پس از آشنایی با ظرفیت‌های صنعتی و زیرساخت‌های انرژی منطقه آزاد اروند تمایل خود را برای همکاری در این بخش اعلام کرده بود.

براساس این تفاهم نامه، معاونت سرمایه‌گذاری و سایر واحدهای سازمان منطقه آزاد اروند، موظف به فراهم‌سازی بسترهای مورد نیاز حضور این شرکت خارجی و برقرای ارتباط با شرکت‌های نفتی فعال در منطقه به ویژه شرکت نفت و گاز اروندان جهت استفاده از این دانش فنی و فناوری های نوین شده‌اند.

گفتنی است یکی از وظایف محوله از سوی فرماندهی اقتصادی مقاومتی دولت به مناطق آزاد کشور، تلاش برای انتقال فناوری و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن