دو فرودگاه بزرگ لندن به تسلیحات ضد پهپاد مجهز می‌شوند

پس از اختلال و تعطیلی طولانی در فرودگاه گتویک لندن به علت پرواز پهپادهای مزاحم، این فرودگاه‌ و دیگر ابرفرودگاه پایتخت بریتانیا یعنی هیترو تجهیزات ضد پهپادی خریداری کردند. این تجهیزات قادر به ردیابی و ایجاد اختلال میان پهپادها و خلبانان آنها در روی زمین است.

در روزهای پایانی سال گذشته، حدود یک هزار پرواز از فرودگاه گتویک در منطقه ساسکس (حومه لندن) به علت پرواز پهپادها لغو شد و هزاران مسافر در این فرودگاه سرگردان شدند.

اکنون مقام‌های این فرودگاه می‌گویند ۵ میلیون پوند برای خریداری تجهیزات پدافندی ضدپهپادی هزینه کرده‌اند.

در جریان واقعه ماه گذشته که بین روزهای ۱۹ تا ۲۱ دسامبر و حدود ۳۶ ساعت روی داد بیش از ۱۴۰ هزار مسافر سرگردان شدند. بسیاری از آنها برای تعطیلات کریسمس و پایان سال ۲۰۱۸ عازم سفر بودند.

در جریان آن بحران، حتی ارتش بریتانیا وارد عمل شد تا با ساقط کردن پهپادها امنیت آسمان فرودگاه گتویک را تامین کند. یگان های ارتش تا چهارشنبه در این فرودگاه مستقر بودند.

وزارت دفاع بریتانیا سال گذشته اعلام کرده بود که سفارش خرید سپر دفاع پهپادی که گفته می‌شود توسط شرکت اسرائیلی رافائل ساخته شده را داده است.

این سیستم که گفته شده از چهار رادار مختلف بهره می‌برد قادر است تا چندین مایل سپری ۳۶۰ درجه برابر نفوذ پهپادها ایجاد کند.

با وجود این، وزارت دفاع بریتانیا هنوز دریافت و یا نصب دائمی این سپر دفاعی جدید در فرودگاه گتویک را تایید نکرده است.

هیچ کدام از فرودگاه‌های گتویک و هیترو از جزئیات سیستم پدافندی جدید خود گزارشی منتشر نکرده‌اند.

بر اساس قوانین بریتانیا به پرواز درآوردن پهپاد در فاصله یک کیلومتری فرودگاه‌ها و باند پرواز آنها ممنوع است. پرواز بالاتر از ارتفاع ۱۲۰ متر، به دلیل خطر برخورد با هواپیماهای مسافربری ممنوع است. و به خطر انداختن امنیت هواپیما جرم کیفری است و برای آن مجازاتی تا پنج سال زندان پیش‌بینی شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن