عدم گشایش LC در چین خلاف برجام است

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از عدم صدور ال سی برای تاجران ایران از سوی بانک های کشور چین گفت: تداوم اعمال محدویت های بانکی بعد از برجام، قابل قبول نیست.

علی اکبر کریمی  در مورد عدم صدور ال سی برای تاجران ایران از سوی برخی از بانک های کشور چین گفت: براساس توافقات برجام باید محدودیت های بانکی در رابطه با مبادلات اقتصادی با جمهوری اسلامی رفع شود این در حالی است که تاکنون این مهم بصورت مطلوب امکانپذیر نیست.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب  در مجلس شورای اسلامی ادامه داد :اینکه برخی تحریم بانکی در قبال جمهوری اسلامی همچنان پابرجا باشد، قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: کشور چین در زمان اعمال تحریم ها نیز با جمهوری اسلامی از روابط اقتصادی برخوردار بود و در حال حاضر نیز میزان روابط تجاری بین دو کشور بالا است بنابراین اعمال محدودیت های بانکی نکته قابل تاملی است.

کریمی تصریح کرد:با توجه به حجم مبادلات ایران و چین، باید مسئولان دولتی در خصوص اعمال محدودیت در قبال گشایش ال سی، از سوی بانک های چینی ورود کنند، تا مشکل رفع شود.      

وی ادامه داد: برخی از بانک های بزرگ دنیا از برقراری روابط بانکی با جمهوری اسلامی استقبال نمی کنند و اینکه اعمال محدویت های بانکی بعد از برجام، همچنان تداوم یابد، قابل قبول نیست.

کریمی با اشاره به کارشکنی ها آمریکا در اجرای توافقات برجام گفت:مسئولان وزارات خارجه، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد باید در خصوص عدم صدور ال سی برای تاجران ایرانی ورود  واین مشکل بطور کامل رفع شود.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:تعاملات بانکی شامل صدور ضمانتنامه های بانکی، گشایش ال سی و خیلی از موضوعات دیگر است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

لازم به ذکر است4 بانک بزرگ دولتی چین، (بانک چین، بانک ساخت و ساز چین، بانک کشاورزی چین و بانک صنعت و تجارت جین) از صدور اعتبارات اسنادی برای معاملات مرتبط با محموله هایی که احتمالا از ایران می آیند خودداری کرده اند

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن