توتال به حفظ محرمانگی اسناد پایبند خواهد بود

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: حفظ محرمانگی اسناد در قرارداد برای شرکت‌های بین المللی ازجمله توتال مهم است، این شرکت هنگامی که تعهد می‌دهد به تعهدات خود پایبند خواهد بود.

محمد مشکین فام در گفتگو با خبرنگار نفت و گاز «انرژی امروز» درخصوص مباحث مطرح شده از سوی مخالفان قراردادهای جدید نفتی از قبیل اینکه «توتال توسعه‌دهنده میدان سمت کشور قطر نیز هست و درز اطلاعات ایران به قطر محتمل خواهد بود و قرارداد با قطر جذابیت بیشتری برای آنها خواهد داشت» گفت: نخست باید گفت که بلوکی که توتال در قطر کار می کند با ما هم مرز نیست و فاصله دارد، دوم اینکه این حفظ محرمانگی برای شرکت‌های بین المللی مهم است، هنگامی که تعهد می‌دهد به تعهدات خود پایبند خواهد بود.

او در ادامه افزود: این غول بزرگ نفتی همچنان که اطلاعات قطر را در اختیار ما نمی گذارد، اطلاعات ایران را نیز در اختیار قطر نخواهد گذاشت؛ همچنانکه در فاز 2 و 3 نیز به همین شکل بوده است، همزمان که در سمت قطر کار می‌کرد در پارس جنوبی نیز در ایران فعالیت می‌کرد و ما هیچ مشکلی با این شرکت پیدا نکردیم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در خصوص حضور یک غول نفتی همچون توتال در کنار شرکت پتروپارس و آثار خوبی که بر این شرکت خواهد گذاشت گفت: اثرگیری از چنین شرکت بزرگی بستگی به خود شرکت‌های ایرانی هم دارد اما کار کردن با شرکت‌های بین المللی که هر روز در دنیا کار می‌کنند و پروژه های بزرگ نفتی و گازی را انجام می‌دهند و به روز هستند واقعاً نعمت بزرگی است.

او در ادامه افزود: پیمانکاری همچون پتروپارس که با توجه به شرایط فعلی نمی‌تواند بیرون از مرزهای ایران کار کند، ما اکنون چنین شرکت های بزرگ داخلی را به کشورآورده‌ایم تا بتواند در کنار شرکت‌های بزرگی همچون توتال کسب تجربه کند.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اظهار خوش بینی به حضور توتال در ایران گفنت: امیدواریم از قبل این قرارداد، پتروپارس هم بتواند در پروژه‌های بین المللی راه پیدا کند و پروژه بگیرد.

مشکین فام با اشاره به تاثیر ورود این شرکت بر ورود شرکت های بزرگ دیگر در ایران گفت: قطعا حضور توتال بسیار مؤثر خواهد بود؛ به این دلیل که شرکت‌های دیگر همه منتظر هستند تا ببینند فاز 11 به چه صورت پیش خواهد رفت، اهمیت این قرارداد با شکل و شمایلی که انجام شد نیز بخاطر همین است. 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن