تجربه ساخت کشتی در کشور ناموفق بوده

عضو هیات مدیره شرکت ملی نفتکش ایران گفت: در حال حاضر بهترین گزینه برای یاردهای کشتی سازی ایرانی تعمیرات است.

جمال میاحی با بیان اینکه تجربه ساخت کشتی در کشور ناموفق بوده و باعث اتلاف وقت، سرمایه و عدم اشتغالزایى شده است، تصریح کرد: شرایط آب و هوایى منطقه بندر عباس و بوشهر بیشتر براى تعمیرات مناسب است تا ساخت و اگر دقت کنیم کشورهاى حاشیه خلیج فارس علیرغم داشتن زیر ساخت ها و امکانات مالی و فنی بهتر علاقه اى  به ساخت کشتی نشان نمى دهند و به تعمیرات اکتفا کرده اند.

وی اصرار بر ساخت کشتی از سوی یاردهای داخلی را نادرست دانست و بیان داشت: در حال حاضر بهترین گزینه برای یاردهای کشتی سازی ایرانی تعمیرات است.

مدیر فنی سابق شرکت ملی نفتکش ایران در این زمینه افزود: با پیشرفت در مرحله تعمیرات و جلب اطمینان شرکت هاى کشتیرانى داخلى و خارجى می توان برداشتن گام بعدى براى ساخت کشتى را برنامه ریزى کرد.

میاحی در عین حال کشتی ساز شدن یاردهای ایرانی را منوط به برنامه ریزی از سوی کارگروهی کارشناسی و مستقل متشکل از نمایندگان خبره یاردهای ایزوایکو و صدرا، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش ایران دانست و خاطر نشان کرد: وظیفه این کارگروه تشخیص نواقص و کمبودهاى این دو کشتى سازى از حیث زیر ساخت ها، مدیریت، لجستیک، پشتیبانى، نیروهاى پیمانکارى، تشریفات گمرکى و ترخیص کالا چه از لحاظ ساخت و چه از لحاظ تعمیرات در مقایسه با کشتى سازی هاى موفق دنیا باید باشد.

وی نتیجه کار این کارگروه تخصصی را کمک به درک موقعیت صنعت کشتی سازی داخلی اعلام کرد و گفت: با این روش می توان برای رفع مشکلات یاردهای داخلی اقدام کرد هر چند کمک دولت در گام های نخست کاملا ضروری و الزامی است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن