21 کشته در حادثه فروریختن معدن زغال سنگ چین

در اثر فروریختن یک معدن زغال سنگ در چین، 21 نفر کشته شدند.

به گزارش خبرنگار بین الملل «انرژی امروز» یک معدن زغال سنگ در شمال غرب چین، در استان شانژی، فروریخت و 21 کارگر معدن را به کام مرگ کشاند.

خبرگزاری دیلی پیپل چین با اعلام این خبر نوشت که این حادثه یکی از حوادث پرتلفات معدن در چین بوده است.

این حادثه در معدن بایجین شرکت لیجاگو در شهر شنمو روی داده است. در زمان حادثه 87 نفر در معدن بودند. 66 معدن چی در این حادثه نجات پیدا کردند اما 21 نفر دیگر کشته شدند.

خبرگزاری‌ها اعلام کرده‌اند که 19 نفر از معدنچیان در همان ابتدای رخ داد حادثه جان باختند و عملیات نجات برای یافتن د معدنچی دیگر ادامه داشت. اما بعدها گزارش شد که جسد این دو معدن چی هم پیدا شده است.

اداره ملی ایمنی معادن دولت چین به شرکت‌های فعال در بخش معدن در استان‌های شاندانگ و هنان اعلام کرده است که برای بازرسی ایمنی این معادن، عملیات‌های کاری خود را به نصف کاهش دهند.

زغال سنگ نقش مهمی در تولید انرژی در چین را بر عهده دارد اما همیشه گزارش‌هایی از حوادث معدن در این کشور مخابره می‌شود.

دولت چین در نظر دارد استفاده از زغال سنگ برای تولید برق در چین را کاهش دهد و انرژی‌های تجدیدپذیر را جایگزین این نوع انرژی‌ها نمایند.

اما 66 درصد از تولید برق چین مربوط به زغال سنگ است و دولت این کشور برای رهایی از آلودگی هوای شهرها به دلیل سوزاندن زغال سنگ برنامه‌هایی برای کاهش مصرف این نوع سوخت فسیلی در نظر گرفته است اما به نظر می‌رسد دستیابی به این هدف برای چین در آینده نزدیک چنان آسان نباشد.

 امروزه چین بزرگ‌ترین مصرف کننده انرژی دنیا، بزرگ‌ترین وارد کننده نفت و بزرگ‌ترین تولید کننده CO2 دنیاست.

چین یک چهارم کل انرژی اولیه دنیا را مصرف می‌کند و بیش از نیمی از این انرژی زغال سنگ است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن