کاهش 41 درصدی واردات نفت هند از ایران

آنطور که آمار پیگیری نفتکش‌ها نشان می‌دهد، واردات نفت هند از ایران حدود 41 درصد کاهش یافته و به حدود 300 هزار بشکه در روز در ماه دسامبر رسیده است. این میزان واردات نفت هند از ایران تقریبا به همان اندازه‌ای است که بر اساس معافیت تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران، هند اجازه داشت از نفت ایران وارد کند.

به گزارش خبرنگار بین الملل «انرژی امروز» در مقایسه با ما نوامبر، واردات نفت هند از ایران در ماه دسامبر 9.4 درصد افزایش داشت.

در ماه نوامبر واردات نفت هند از ایران به کمترین میزان خود در یک سال گذشته رسید و 41 درصد کاهش نسبت به اکتبر را تجربه کرد.

از سویی ایران به مقام ششمین تامین کننده نفت هند تنزل مقام پیدا کرد و میدان رقابت را به عربستان سعودی، عراق و امارات متحده عربی واگذار کرد.

در ماه نوامبر واردات نفت هند از ایران به متوسط 276 هزار بشکه رسید.

هند به همراه 7 کشور دیگر مشتری نفت ایران و چین توانستند معافیت‌های برای واردات نفت از ایران دریافت کنند.

این معافیت‌ها به این 7 کشور امکان می‌داد بتوانند حجم واردات نفت از ایران را تا ماه مه سال 2019 کاهش دهند اما در عین حال به واردات نفت از ایران هم ادامه دهند. بر اساس این معافیت‌ها هند اجازه داشت روزانه 300 هزار بشکه نفت از ایران وارد کند.

در ماه نوامبر ایران به رده ششم تامین کنندگان نفت هند سقوط کرد. عراق و عربستان سعودی توانستند گوی سبقت را از ایران بربایند و به مقام اول و دوم برسند در حالی که امارات متحده عربی، که در ماه اکتبر در رده ششم این فهرست بود در ماه نوامبر به رده سوم رسید و ونزوئلا به رده چهارم قناعت کرد. ایران هم پس از نیجریه رده پنجمی، به مقام ششم رضایت داد.

بر اساس آماری که رویترز گزارش کرده است در ماه دسامبر هم ایران ششمین تامین کننده بزرگ نفت هند بود. در حالی که در دسامبر 2017 ایران توانسته بود سومین تامین کننده بزرگ نفت هند باشد.

سهم ایران از بازار نفت هند از 11.7 درصد دسامبر 2017 به 6.2 درصد دسامببر 2018 رسید.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن