کاهش شدید صادرات چین نسبت به دو سال گذشته

در ماه دسامبر، کاهش صادرات چین به طور غیرقابل پیش‌بینی به بیشترین میزان خود در دو سال گذشته رسید، در حالی که بر اساس همین گزارش میزان واردات آن هم کاهش یافته، و در نتیجه تحلیلگران نسبت به تضعیف دومین اقتصاد بزرگ دنیا در سال 2019 و بدتر کردن تقاضای جهانی هشدار داده‌اند.

به گزارش خبرنگار بین الملل «انرژی امروز» علاوه بر نگرانی‌هایی که از سوی سیاست‌مداران مطرح است، داده‌های روز دوشنبه نشان داده است که از رکورد مازاد تجاری خود با ایالات متحده در سال 2018 عبور کرده است. و به این ترتیب این تحلیل گران نگران هستند که دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده تنش تجاری بین دو کشور را تشدید کند.

کاهش تقاضا در چین در تمام دنیا احساس شده به طوری که از گوشی‌های آیفون گرفته تا خودوروها، فروش محصولات در این کشور کاهش یافته است، و این به عنوان هشداری برای شرکت‌هایی مثل اپل و جگوار است که مخصوصا هفته گذشته اعلام کردند که مجبور به اخراج کارمندان خود به ویژه در بریتانیا هستند.

آمار تجاری ناامید کننده ماه دسامبر نشان می‌دهد که در سال جاری میلادی اقتصاد چین احتمالا سریع‌تر از آنچه که انتظار می‌رود رکود داشته باشد در حالی که چین اقدامات بسیاری برای افزایش رشد اقتصادی در ماه‌های اخیر انجام داده است.

رویترز نوشته است که برخی تحلیل‌گران بر این باورند که چین احتمالا بعد از کاهش فعالیت کارخانجات، بتخواد اقدامات خود را برای تسهیل فعالیت آنها تسریع کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن