در 2019 ظرفیت صادراتی LNG آمریکا دو برابر می‌شود

انتظار می‌رود سال جاری سالی باشد که ایالات متحده را تبدیل به سومین صادر کننده گاز طبیعی مایع LNG در جهان کند. عنوانی که برای واشیتگتن همراه با ایجاد اشتغال در گوشه و کنار کشور، کاهش انتشارات گازهای گلخانه‌ای و نیز تولید انرژی قابل اطمینان برای کشورهای دیگر در تمام دنیا باشد.

به گزارش خبرنگار بین الملل «انرژی امروز» موسسه آمریکایی نفت، مرکز LNG، و اتحاد LNG، سه موسسه آمریکایی هستند که در زمینه LNG در ایالات متحده تخصص دارند. این سه طی یک بیانیه مشترک اعلام کردند که انتظار دارند ایالات متحده در سال 2019 در زمینه توسعه LNG به موفقیت‌های قابل توجهی دست یابد.

تاد سینچر، یکی از کارشناسان موسسه آمریکایی نفت، می‌گوید: توسعه قابل توجه صادرات LNG ایالات متحده از سال 2016 تا کنون ادامه داشته و در تمام نقاط آمریکا می‌توان مزایای آن را مشاهده کرد. و البته در دیگر نقاط دنیا نیز این مزیت‌ها قابل مشاهده است.

در سال 2019 ظرفیت صادراتی LNG ایالات متحده دو برابر می‌شود و به این ترتیب این کشور به عنوان یک تامین کننده مطرح در این زمینه شناخته می‌شود.  

در حال حاضر محموله‌های LNG ایالات متحده به نزدیک به 30 کشور دنیا صادر می‌شود و از سویی تقاضا برای LNG در دنیا در حال افزایش است و کارشناسان انتظار دارند ایالات متحده با این صادرات هم از نظر مالی به سود برسد هم از نظر کاهش انتشارات گازهای گلخانه‌ای.

چارلی رایدل، مدیر اجرایی مرکز LNG هم می‌گوید: صنعت LNG ایالات متحده در سال 2019 شاهد رشد قابل توجهی خواهد بود. در این سال چندین پروژه جدید LNG به بهره‌برداری خواهند رسید و در بازار رو به رشد LNG دنیا، ظرفیت صادراتی آمریکا هم دو برابر خواهد شد.

ایالات متحده منابع عظیم ذخایر گاز طبیعی دارد و در نتیجه قابلیت صادرات خود به کشورهای مختلف از جمله شرکای تجاری و هم پیمانان خود را بالا برده است.

از سویی کارشناسان انتظار دارند حتی با وجود رشد بازار LNG و رشد تقاضا برای آن، قیمت گاز طبیعی در 2040 فقط کمی بیشتر از قیمت آن در 2010 باشد.

فرد هاچشن، مدیر اجرایی اتحاد LNG هم معتقد است: با افزایش صادرات LNG آمریکا در سال 2019، هزاران شغل جدید ایجاد خواهد شد، میلیون‌ها نفر در کشورهای در حال توسعه از فقر انرژی نجات خواهند یافت، از سویی انتشارات گازهای گلخانه‌ای در دنیا کاهش خواهد یافت چون LNG ایالات متحده جایگزین صنایع زغال سنگ در تولید برق خواهد شد.

تحلیلگران معتقدند صادرات LNG ایالات متحده بر انحصار بازار توسط صادرکنندگان شناخته شده گاز طبیعی پایان خواهد داد و اغراق می‌کنند که این یک وضعیت برد-برد-برد به وجود خواهد آورد!

به هر حال نمی‌توان از این واقعیت گذشت که بازار LNG در حال حاضر با نفوذ در برخی نقاط از جمله خاورمیانه و شرق مدیترانه سیاست‌های سیاستگذاران را تغییر می‌دهد و وضعیت‌های جدید و تصمیم‌گیری‌های جدید را موجه می‌سازد.

استرالیا در حال پیشی گرفتن از قطر برای به چنگ آوردن بازارهای صادراتی این کشور است. چین برنامه‌های بلند مدتی برای جایگزینی زغال سنگ با گاز طبیعی به خصوص LNG دارد تا بر آلودگی هوای این کشور غلبه کند.

و ایالات متحده با تحت فشار قرار دادن کشورهای اتحادیه اروپا برای دست کشیدن از خط لوله گازی نورد استریم 2، محموله‌های LNG خود را وعده می‌دهد.

صادرات LNG مشکلات صادرات گاز با خطوط لوله را ندارد. از این رو تمایل برای صادرات و واردات LNG در کشورهای سراسر دنیا رو به افزایش است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن