طراحی و تولید سیستم‌های هوشمند ساختمان با حمایت صندوق نوآوری

شرکت دانش‌بنیان آینده‌سازان و ایده‌پردازان نسل توسعه الکترونیک(هانتا) از جمله شرکت‌هایی است که به طراحی و تولید سیستم‌های هوشمند ساختمان در کشور می‌پردازد. این شرکت دانش بنیان به واسطه تسهیلات دریافتی از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی توانسته است کار خود را گسترش دهد، به طوری که به گفته مدیرعامل این شرکت، جمعیت شاغل در آن بیش از 13 برابر افزایش یافته و میزان فروش آن نیز در سال جاری به 6 میلیارد تومان رسیده است. ضمن آنکه دفاتر این شرکت در کشورهای عراق و عمان نیز آغاز به کار کرده است.

مهندس اسماعیل دهقانی، مدیرعامل شرکت «هانتا» درباره فعالیت شرکت متبوع خود، اظهار کرد: ما در زمینه طراحی و تولید سیستم مدیریت هوشمند ساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری و هتلینگ فعالیت داریم و اولین کارمان را هم از ساختمان صندوق نوآوری و شکوفایی شروع کردیم.

وی با اشاره به ویژگی محصولات تولیدی این شرکت دانش بنیان اظهارکرد: کنترل کلیه سیستم‌های سرمایش و گرمایش ازجمله هواساز، فن‌کوئل، پکیج، اسپلیت بر مبنای حضور یا عدم حضور افراد و یا قبل از ورود به منزل از طریق نرم‌افزار موبایل (App) و ارسال SMS، کنترل روشنایی در دو حالت هوشمند و دستی، کنترل هوشمند کلیه پرده‌ها (کنار رو، شید، رول دراپه) بر حسب میزان نور محیط، سناریوهای مختلف و زمان‌های مشخص، کنترل سیستم‌های آبی (آبیاری هوشمند باغ و فضای سبز، آماده‌سازی استخر، سونا و جکوزی طبق برنامه زمانی و یا تنظیم از راه دور و پریزهای محافظ هوشمند از آن جمله است.

وی درخصوص میزان برابری کیفی محصول تولیدی این شرکت با مشابه خارجی آن گفت: از لحاظ کیفیت و کارایی صددرصد محصول ما با نمونه خارجی برابری می‌کند. این مسئله را برخی از مشتریان فعلی شرکت ما که پیشتر از محصولات خارجی استفاده می‌کردند تصدیق می‌کنند و از کیفیت محصولات راضی هستند.

دهقانی همچنین عنوان کرد که محصول این شرکت دانش بنیان به طور کامل با سلیقه کاربران ایرانی هماهنگ است و این شرکت مطابق با خواسته و سلیقه مشتری، قادر به انجام هرگونه تغییر در محصول خود است.

وی در ادامه درباره قیمت تمام شده محصول شرکت متبوع خود با مشابه خارجی آن، گفت: از نظر قیمت، محصولات ما قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به نمونه خارجی دارد و اصلا قابل مقایسه نیست. قیمت بسته کامل و فول آپشن محصول ما 15 میلیون تومان است.

دهقانی افزود: این در حالی است که قیمت متوسط نمونه چینی که ارزان‌ترین، در میان محصولات خارجی به‌شمار می‌آید در حدود 50 تا 60 میلیون تومان و بسته کامل آن بین 80 تا 90 میلیون تومان به فروش می‌رسد. نمونه آلمانی محصول شرکت ما نیز چیزی در حدود 150 میلیون و نمونه آمریکایی آن حدود 200 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

وی در عین حال تصریح کرد: البته منظور بنده از مقایسه این آمار و ارقام این نیست که سود ما کم است و آن را ارزان می‌فروشیم بلکه بحث بر سر آن است که ما در شرکت دانش بنیان خود توانسته‌ایم از طریق تکنولوژی و تبدیل سخت‌افزار به نرم‌افزار به سود مناسبی دست پیدا کنیم. 

دهقانی با بیان اینکه در حال حاضر شرکت «هانتا» دو نمایندگی در کشورهای عراق و عمان برپا کرده است، گفت: این نمایندگی‌ها در حال آماده‌سازی و فراهم کردن زیرساخت در این کشورها برای صادرات هستند.

مدیر عامل شرکت «هانتا» درباره چشم‌انداز این شرکت نیز تصریح کرد: اگر با روال فعلی پیش برویم پیش‌بینی ما این است که حداکثر تا سال آینده به برند اول کشور در زمینه طراحی و تولید سیستم‌های هوشمند ساختمانی تبدیل شویم.

وی با بیان اینکه ما برای شروع کار هیچ بودجه‌ای نداشتیم گفت: سال گذشته با بهره مندی از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی، حدود 6 میلیارد تومان فروش داشته‌ایم. محصول ما قبل از اخذ تسهیلات، در مرحله آزمایشگاهی و غیرصنعتی بود اما پس از گرفتن تسهیلات روند کار سرعت گرفت و به تولید رسیدیم.

دهقانی افزود: زمانی که تسهیلات را دریافت کردیم حداکثر با سه نفر در شرکت مشغول به کار بودیم اما با دریافت تسهیلات و ورود محصول به بازار، جمعیت شرکت به حدود 40 نفر رسیده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن