فرانسه گوگل را 57 میلیون دلار جریمه می کند

بر اساس قوانین داخلی فرانسه گوگل و دیگر شرکت های فناوری باید به طور شفاف و قابل درک کاربران خود را در جریان نحوه استفاده از اطلاعات شخصی و خصوصی آنها قرار دهند.

یکی از جنبه های مهم این اطلاع رسانی مربوط به نحوه استفاده از اطلاعات خصوصی افراد به منظور نمایش آگهی های هدفمند برای آنهاست. این نوع تبلیغات بر مبنای نحوه وبگردی و استفاده افراد از فضای مجازی برای هر شخص نمایش داده می شوند و بررسی داده های خصوصی افراد برای نمایش تبلیغات هدفمند از دیرباز مورد انتقاد شدید کاربران اینترنت بوده است.

گوگل درک نحوه کنترل داده های کاربران و شیوه استفاده از آنها را بسیار دشوار کرده و گاهی اوقات برای پی بردن به این مساله نیاز به پشت سرگذاردن 5 تا 6 مرحله است. همین مساله باعث جریمه گوگل توسط رگولاتوری فرانسه شده است. گوگل پیش از این به همین علت در برخی کشورهای دیگر اروپایی و آسیایی نیز جریمه شده بود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن