گوگل و فیسبوک برای لابی با دولت آمریکا میلیونی هزینه میکنند
شرکت آلفابت (شرکت مادر تخصصی گوگل) از صرف بودجه ۲۱٫۲ میلیون دلاری برای لابی کردن با دولت آمریکا در سال ۲۰۱۸ خبر دادهاند.
پیش از این گوگل در سال ۲۰۱۲ بدین منظور ۱۸٫۲۲ میلیون دلار هزینه کرده بود، ولی در سال ۲۰۱۸ رکورد جدیدی را در این زمینه ثبت کرده است.
فیسبوک هم در گزارشی که به تازگی در این زمینه به کنگره آمریکا تقدیم کرده، افشا کرده که برای لابی با دولت آمریکا در سال ۲۰۱۸ رقمی بالغ بر ۱۲٫۶۲ میلیون دلار هزینه کرده است که نسبت به رقم ۱۱٫۵۱ میلیون دلاری سال ۲۰۱۷ افزایش یافته است.
گوگل در سال ۲۰۱۷ هم ۱۸٫۰۴ میلیون دلار برای لابی کردن با دولت آمریکا و افزایش نفوذ خود در کاخ سفید و کنگره هزینه کرده بود. هر دو شرکت از هرگونه اظهارنظر در این زمینه در برابر رسانهها خودداری کردهاند.
گفتنی است مایکروسافت هم در سال ۲۰۱۸ برای لابی گری با دولت ایالات متحده ۹٫۵۲ میلیون دلار صرف کرده بود که نسبت به رقم ۸٫۵ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ افزایش نشان میدهد. اما نسبت به رکورد ۱۰٫۵ میلیون دلاری این شرکت در سال ۲۰۱۳ کمتر است.
شرکت دیگری که در این زمینه فعال بوده اپل است که در سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۷ به ترتیب ۶٫۶۲ و ۷٫۱۵ میلیون دلار برای لابیگری هزینه کرده بود.