قربانیان شکستن یک سد در برزیل:7 کشته و 150 مفقود

اجساد هفت نفر از قربانیان حادثه شکسته شدن سد در جنوب غربی برزیل عصر جمعه پنج بهمن پیدا شد در حالی که حدود ۱۵۰ نفر نیز همچنان مفقود هستند.

این سد در ایالت میناس گرایس برزیل قرار داد که با فرو ریختن آن سیلاب نواحی اطراف و شهر برومادینیو را دربرگرفت.

ویدیوهایی که از این شهر منتشر شده خانه‌های ویران و آدم‌هایی را نشان می‌دهد که در گل و لای به تله افتاده‌اند و گروه‌های امداد و نجات با هلیکوپتر به کمک آنها شتافته‌اند.

بر اساس اطلاعیه دولت ایالتی میناس گرایس، تاکنون ۹ نفر از میان گل و لای بیرون کشیده شده‌اند. این اطلاعیه می‌افزاید، کمپانی واله که مدیریت معدن سنگ آهن در آن منطقه را بر عهده دارد، به دولت اطلاع داده که ۴۲۷ نفر در صحنه حادثه حضور داشته‌اند که از این میان ۲۷۹ نفر نجات یافته‌اند و حدود ۱۵۰ نفر نیز مفقود شده‌اند.

واله بزرگ‌ترین کمپانی بهره‌برداری از معادن در برزیل محسوب می‌شود. این کمپانی می‌گوید با شکسته شدن سد برومادینیو گل و لایی که در نتیجه استخراج از معدن فیجائو پشت آن جمع شده بود به محوطه معدن سرازیر شد، جایی که کارگران حضور داشتند.

فابیو شوارتسمن، رئیس کمپانی واله، ضمن اظهار تاسف از این رخداد گفت: «من از جامعه برزیل و همه آن کسانی که این سانحه بر زندگی‌شان تاثیر داشته است درخواست بخشایش می‌کنم.»

به گفته منابع دولتی، حدود ۱۰۰ نفر امدادگر اکنون در محل حادثه حضور دارند که این آمار تا صبح شنبه دو برابر خواهد شد. امدادگران همچنین بیش از ۱۰ فروند هلیکوپتر برای عملیات نجات در اختیار دارند.

سال ۲۰۱۵ نیز سد دیگری که متعلق به کمپانی واله و کمپانی استرالیایی بی‌اپ‌پی بیلیتن بود در ایالت میناس گرایس فرو ریخت که به مرگ ۱۹ نفر و بی‌خانمان شدن صدها نفر انجامید.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن