مخالفت کمیسیون تلفیق با واگذاری اختیار حذف ۳ دهک بالای درآمدی به استانداران

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ مجلس، از مخالفت کمیسیون متبوعش با واگذاری اختیار حذف ۳ دهک بالای درآمدی به استانداران خبر داد.

جلال میرزایی با اشاره به اینکه دولت در لایحه بودجه سال 98 پیش بینی کرده بود که اختیار حذف 3 دهک بالای درآمدی به استانداران دهد، گفت: براین اساس دولت در تلاش بود که با حذف سه دهک بالای درآمدی توسط استان ها منابع حاصل از آن را صرف طرح های عمرانی و کمک های معیشتی در همان استان کند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 98 مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پیشنهادهای مختلفی از سوی نمایندگان در خصوص حذف 3 دهک بالای درآمدی و حذف توسط استانداران مطرح شده و مورد بررسی قرار گرفت، افزود: در نهایت این استدلال توسط اعضای کمیسیون تلفیق بودجه 98 عنوان شد که استانداران اطلاعاتی از حساب های مردم ندارند که بر این اساس 3 دهک بالا درآمدی را حذف کنند، لذا این بخش از تبصره 14 را حذف کردند.

دولت باید با استفاده از حساب های بانکی و شیوه های دیگر یارانه 3 دهک بالای درآمدی را حذف کند

وی ادامه داد: حذف 3 دهک بالای درآمدی به فعالیت و بررسی در سطح ملی نیازمند است که دولت باید با استفاده از حساب های بانکی و شیوه های دیگر 3 دهک بالای درآمدی را شناسایی و یارانه آنها را حذف کند.

نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه حذف سه دهک بالای درآمدی توسط استانداران مشکلاتی در اجرا ایجاد می کرد، اظهار داشت: با توجه به تبعاتی که حذف 3 دهک بالای درآمدی در استان ها برای مدیریت استانی ایجاد می کرد تاکید شد که حذف دهک های بالای درآمدی توسط خود دولت اجرا شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 98 مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت موظف است با استفاده از تمامی بانک‌های اطلاعاتی در اختیار، نسبت به شناسایی و حذف سه دهک بالای درآمدی از فهرست یارانه‌بگیران اقدام کند، تصریح کرد: دولت باید بررسی کند که از میان راه های مختلف چگونه می تواند یارانه 3 دهک بالای درآمدی را حذف کند.

در لایحه بودجه سال 98 پیش بینی شده بود که استانداران سراسر کشور مجازند با هماهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و براساس پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان نسبت به حذف یارانه نقدی سه دهک بالای درآمدی اقدام کنند و منابع حاصله از حذف یارانه نقدی خانوارهای پردرآمد با تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان صرف حذف تدریجی فقر مطلق و همچنین تکمیل پروژههای نیمه تمام اولویت دار استانی همان استان خواهد شد.

در صورتی که خانوارها نسبت به حذف یارانه خود معترض باشند، استانداران با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظفند حداکثر ظرف مدت یک ماه موضوع را بررسی و درصورت استحقاق، نسبت به برقراری یارانه آنها اقدام کنند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن