طرح جدید زوج و فرد نقض حقوق شهروندی است

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: شورای شهر و شهرداری تهران برای رفت کمبود اعتبارات با اجرای طرح جدید زوج و فرد؛ به دنبال درآمدزایی از جیب مردم هستند.

مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از طرح شورای شهر و شهرداری تهران برای کاهش دسترسی رانندگان به مناطق زوج و فرد، گفت: بر اساس طرح جدید شهرداری هر راننده در هر فصل، 20 روز مجاز به تردد در محدوده زوج و فرد خواهد بود، یعنی یک راننده در فصل تابستان می تواند تنها 20 روز در این محدوده تردد کند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس این طرح، راننده پس از تردد 20 روزه در محدوده زوج و فرد(محدوده کنترل آلودگی هوا)، باید به ازای هر روز حضور در این محدوده عوارض پرداخت کند.

طرح جدید زوج و فرد نقض حقوق شهروندی محسوب می شود

وی با اعلام اینکه طرح جدید زوج و فرد نقض حقوق شهروندی محسوب می شود، گفت: متاسفانه شهرداری و شورای شهر تهران به جای حمایت و کمک به بهبود زندگی مردم مدام در حال دشوارتر کردن شرایط زندگی مردم هستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: تجربه نشان داده که اجرای طرح هایی مانند طرح زوج و فرد یا طرح ترافیک، کمک بزرگی به کنترل و کاهش آلودگی هوا نمی کند، اما مدیریت شهری پایتخت به بهانه کنترل آلودگی می خواهد طرح جدیدی را کلید بزند که به نظر غیرکارشناسی است.

شهرداری به دنبال درآمدزایی از جیب مردم است

کیانپور افزود: امروز شهرداری تهران با کمبود بودجه و اعتبار برای فعالیت های خود مواجه است، حال سوال پیش می آید که چرا شورای شهر و شهرداری تهران برای رفت کمبود اعتبارات به دنبال درآمدزایی از جیب مردم هستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: امروز یکی از مسائل بزرگ کشور به ویژه پایتخت موضوع بیکاری است، حال قطعا با اجرای طرحی مانند طرح جدید زوج و فرد بسیاری از افراد، کار خود را از دست می دهند و این تبعات بسیاری را برای پایتخت به دنبال دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: شهرداری و شورای شهر تهران به جای تدوین طرح هایی مانند طرح جدید زوج و فرد که صرفا موجب تشدید نارضایتی شهروندان پایتخت می شود، باید سازو کاری را برای تحقق عدالت شهری در تمامی امور بیاندیشد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن