بنتلی با ۱۶۰ میلیون دلار ضرر جشن صد سالگی گرفت
بنتلی جشن صد سالگی این کارخانه را از این هفته با نمایش اولین ماشین مسابقهای خود و قدیمیترین ماشینی که از این کارخانه موجود است آغاز میکند.
اون بنتلی (Owen Bentley)، موسس کارخانه در سال ۱۹۱۹ اولین ماشین خود به نام EXP1 را در کارگاهی در خیابان بیکر در مرکز لندن ساخت.
او کمی بعد با استفاده از قطعات EXP1، دومین ماشین به نام EXP2 را در کارگاه جدیدش در شمال لندن ساخت و آن را در نمایشگاه خودروی المپیا نمایش داد. این همان ماشینی است که این هفته در نمایشگاهی در پاریس به نمایش گذاشته میشود.
خودروساز لوکس انگلیسی در حالی صد سالگی خود را جشن میگیرد که فولکسواگن، مالک این کارخانه، هشدار داده که بنتلی تنها دو سال فرصت دارد تا به سوددهی برسد.
خانوادههای پیهش و پورشه که سهامداران اصلی گروه خودروسازی فولکسواگن هستند در مصاحبههایی اعلام کردهاند بنتلی برای سودآور شدن فرصت زیادی ندارد.
وولفگانگ پورشه به یک روزنامه آلمانی گفته است: «مهم است هر عضو گروه فولکسواگن در سودآوری سهم داشته باشد. در حال حاضر بنتلی سهمی ندارد و این باعث نارضایتی ما است.» هانس مایکل پیهش هم به این روزنامه گفته که یک یا دو سال بیشتر فرصت نیست.
بنتلی در ۹ ماه اول سال ۲۰۱۸ بیش از صد و بیست میلیون پوند (حدود ۱۶۰ میلیون دلار) ضرر کرد و فروشش ۱۱ درصد کاهش یافت.
موتورهای دوازده سیلندر بنتلی آلودگی زیادی تولید میکند و اجرای استاندارد جدید آلودگی خودروها در اروپا ضربه سختی به این شرکت زد. همزمان مبارزه با تجملگرایی در چین باعث کاهش فروش این شرکت در بزرگترین بازار خودروی جهان شده است.
با این حال، آدریان هالمارک، مدیر جدید بنتلی میگوید که با آمدن مدل هیبرید از شاسیبلند این کارخانه و نسل جدید مدل کنتینانتال، بنتلی در سال ۲۰۱۹ دوباره سودآور خواهد شد.