استراتژی بازاریابی شرکت ملی نفت ایران

امروزه تجارت انرژی و به‌ویژه نفت بزرگ‌ترین بخش تجارت جهانی محسوب می‌شود و با سایر بخش‌های تجارت در تعامل بوده و بر آنها اعمال نفوذ می‌کند. نفت اعم از نفت‌خام، گاز طبیعی، میعانات گازی، فرآورده‌ها و مشتقات نفتی، کالایی خاص و استراتژیک است که نمی‌توان آنرا در کنار سایر کالاها قرار داد و برای تمامی کشورها اعم از تولیدکننده یا مصرف‌کننده اهمیت بسیاری دارد. بنابراین مدیریت، بهبود و تامین امنیت تجارت نفت در برنامه‌های ملی و بین‌المللی به‌عنوان اولویت اصلی کشورهای واردکننده و صادرکننده‌ی نفت است. به‌همین دلیل اتخاذ استراتژی مناسب جهت بازاریابی و فروش نفت و فرآورده‌های آن نزد تولیدکنندگان و صادرکنندگان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در این مقاله استراتژی‌های متفاوت بازاریابی پیش‌روی شرکت ملی نفت ایران را جهت رقابت در بازارهای منطقه‌ای و جهانی معرفی و هریک را به تناسب توان استفاده از آنها آسیب‌شناسی شده است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن