در روز پیک مصرف برق 700 مگاوات صادرات داشتیم

قائم‌مقام وزیر نیرو با تاکید بر اهمیت حفظ اعتماد متقابل میان ایران و کشورهایی که با آنها تبادل برق دارد، می‌گوید: میزان صادرات و هرگونه کاهش و افزایش صادرات برق با هماهنگی طرف مقابل انجام می‌شود.

ستار محمودی در پاسخ به این پرسش که «آیا در زمان اوج مصرف امکان قطع کردن صادرات برق وجود دارد؟»، گفت: مشتریان خارجی برق کشور مانند مشترکان داخلی هستند و مبادلات ما باید همراه با حفظ اعتماد متقابل باشد.

وی ادامه داد: در برخی فصول میزان نیاز کشورهای همسایه به انرژی برق کاهش پیدا می‌کند و در برخی فصول نیاز آنها افزایش می‌یابد؛ در این شرایط دو کشور مبادلات خود را به گونه ای با یکدیگر هماهنگ می‌کنند که انرژی برق به صورت پایدار در آن کشور تامین شود.

قائم‌مقام وزیر نیرو اضافه کرد: ما در همین روزهای اخیر از برخی کشورهایی که در تبادل برقی هستیم، برق دریافت کردیم.

محمودی گفت: اگر میزان مصرف برق کشور در حدود کنونی باشد، با ظرفیت تولیدی که در کشور وجود دارد جوابگوی نیاز داخلی خواهیم بود؛ اما اگر به آنجا برسد که نتوانیم جوابگوی نیاز کشور باشیم، با حفظ اعتماد متقابل میزان صادرات را کاهش می‌دهیم.

حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو، یکشنبه هفته جاری با اشاره به افزایش دما در مناطق شمال و جنوب کشور گفت: میزان مصرف برق در کشور به رکورد بی‌سابقه 55 هزار و 343 مگاوات رسیده است؛ این در حالی است که پیک پارسال حدود 52 هزار و 640 مگاوات بود.

وی اضافه کرد: در همان روزی که مصرف برق از مرز 55 هزار مگاوات عبور کرد، 700 مگاوات صادرات برق داشتیم که این موفقیتی بی‌سابقه برای وزارت نیرو بود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن