بانک‌های آسیایی؛ پیشتاز تخریب محیط زیست

بانک‌های جهانی علی‌رغم تعهداتی که در موافقت‌نامه پاریس داشته‌اند میلیاردها دلار در سوخت‌های فسیلی سرمایه‌گذاری می‌کنند. بانک‌های آسیایی در این زمینه از بقیه بانک‌ها پیش‌روتر هستند و از بسیاری از شرکت‌های مخرب محیط زیست حمایت‌های مالی می‌کنند.

به گزارش «انرژی امروز» هر چند این بانک‌ها در موافقتنامه پاریس‌ قول لفظی همکاری در جهت مبارزه با تغییرات اقلیم داده‌اند، اما بانک‌های بزرگ دنیا، هنوز هم میلیاردها دلار سرمایه وارد بخش سوخت‌های فسیلی می‌کنند و حامی بسیاری از شرکت‌هایی هستند که بیشترین اثرات تخریبی را بر محیط زیست دارند.

بر اساس هشتمین گزارش سالانه مالی سوخت‌های فسیلی، بزرگ‌ترین این بانک‌ها، بانک‌های ضد محیط زیست آسیایی هستند که از سال 2014 تاکنون بیش از 95 میلیارد دلار در این شرکت‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

توافق سال 2015 پاریس، برنامه‌ای برای محدودسازی افزایش دمای کره زمین به کمتر از دو درجه نسبت به قبل از زمان صنعتی شدن است. اما بانک‌ها هنوز هم میلیون‌ها دلار سرمایه‌گذاری مستقیم و غیرمستقیم بر روی سوخت‌های فسیلی انجام می‌دهند و به بسیاری از شرکت‌هایی کمک می‌کنند که به عنوان بزرگ‌ترین تولید کنندگان گازهای گلخانه‌ای دنیا هستند.   

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن