برنامه‌ریزی ایران برای 14 مناقصه اکتشاف نفت و گاز

ایران در حال آماده سازی اولین دوره مناقصات اکتشاف نفت و گاز پس از کاهش میزان تحریم‌هاست تا بتواند پای شرکت‌هایی چون بی‌پی و گازپروم را به ایران باز کند.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، ایران به عنوان یکی از بزرگ‌ترین دارندگان مخازن انرژی دنیا، برای توسعه میدان پارس جنوبی، آزادگان جنوبی، یادآوران، کارون غرب، منصوری و آب‌تیمور در حال مذاکره است.

شرکت فرانسوی توتال هفته گذشته به عنوان اولین شرکت بزرگ نفتی دنیا بعد از رفع تحریم‌ها قرارداد توسعه میدان گازی پارس جنوبی را با ایران امضا کرد. لوک اویل و مرسک دیگر سرمایه‌گذاران بلقوه در میادین ایرانی هستند.

رحیم نعمت‌اللهی معاونت بلوک‌های اکتشافی و مشارکت‌های خارجی مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در حایه کنفرانس صنایع نفت در استانبول اعلام کرده است که شرکت ملی نفت ایران NIOC در نظر دارد در دو تا سه ماه آینده برای اکتشاف نفت و گاز نیز 14 مناقصه نفت و گاز برگزار نماید.

بیشتر این بلوک‌های اکتشافی در زاگروس، کپه داغ و خلیخ فارس قرار دارند و به سرمایه‌ای حداقل بین 14 میلیون یورو (16 میلیون دلار) تا 80 میلیون یورو نیاز دارند.

بیشترین هزینه اکتشاف را احتمالا بلوک‌های پارسا و بمداد در خلیج فارس و به ترتیب با حدود 80 و 75 میلیون یور به خود اختصاص می‌دهند.

نعمت‌الهی اضافه کرد که شرکت‌های بی‌پی، OMV اتریش، گازپروم، لوک‌اویل و نیز ادیسون ایتالیا و پتروناس مالزی علاقمندی خود برای شرکت در این اکتشافات را اعلام کرده‌اند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن