همکاری اسپیس ایکس و ناسا برای آزمایش کپسول فضایی جدید

سازمان فضایی ناسا و شرکت فضایی خصوصی اسپیس ایکس برای آزمایش یک کپسول فضایی جدید با یکدیگر همکاری می کنند. کپسول یادشده در یک سفر فضایی یک هفته ای به ایستگاه فضایی بین المللی به کار گرفته خواهد شد.

 قرار است فضانورد اعزامی به ایستگاه یادشده با همین کپسول و یک هفته بعد از اعزام به کره زمین بازگردانده شود. تولید این کپسول نشانه ای از عزم جدی آمریکا برای آغاز مجدد ماموریت های فضایی با فضاپیماهای سرنشین دار بعد از هشت سال وقفه است.

انتظار می رود در صورت انجام موفقیت آمیز آزمایش های برنامه ریزی شده، ناسا از طریق کپسول یادشده تا قبل از پایان سال 2019 میلادی دو نفر را به ایستگاه فضایی بین المللی اعزام کند.

این کپسول به راکتی که توسط شرکت اسپیس ایکس طراحی شده متصل می شود و انتظار می رود در نهایت تا یکشنبه به ایستگاه فضایی بین المللی رسیده و جمعه آینده به زمین مراجعت کند.

ناسا بعد از ایجاد مشکلاتی در شاتل های اعزام فضانورد خود به فضا از روسیه خواسته تا برای این کار به آمریکا کمک کند و این کار هر بار 82 میلیون دلار هزینه به ناسا تحمیل می کند. ناسا امیدوار است با همکاری اسپیس ایکس و بوئینگ بتواند این وابستگی را برطرف کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن