ایران آماده افزایش صادرات گاز به ارمنستان است

 دکتر حسن روحانی، رییس‌جمهوری در پایان نشست هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و ارمنستان و امضای اسناد همکاری مشترک اظهار کرد: مهم‌ترین موضوع در همکاری‌های اقتصادی دو کشور در زمینه گاز، برق و تهاتر این دو است که در خصوص آن، بحث و گفت‌وگو کردیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در جریان این مذاکرات که با حضور نخست وزیر ارمنستان برگزار شد، طیف گسترده‌ای از مسایل بررسی و پیرامون آنها توافق شد، گفت: ما در زمینه اقتصادی هنوز ظرفیت‌های بسیار زیادی داریم که باید به فعل برسند.

رئیس جمهوری با بیان اینکه علاوه بر مسئله روابط دوجانبه اقتصادی، در زمینه اتصال برق بین ایران، ارمنستان و گرجستان به‌صورت سه‌جانبه و سپس با روسیه به‌صورت چهارجانبه نیز به توافقاتی دست یافتیم، تصریح کرد: در زمینه گاز آمادگی داریم علاوه بر افزایش صادرات گاز به این کشور، برای صادرات گاز از طریق ارمنستان به گرجستان نیز مذاکراتی داشته باشیم، ضمن آنکه اتصال خلیج‌فارس به دریای سیاه از طریق ارمنستان و گرجستان از دیگر موضوعات مورد بحث بوده است.

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان نیز در این دیدار با قدردانی از استقبال گرم رئیس‌جمهوری ایران و با بیان اینکه احساس می‌کنم در یک کشور دوست هستم و حضور این هیات نشان دهنده این است که روابط دوستانه با ایران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: همکاری در زمینه انرژی برای ما بسیار مهم است و خوشبختانه ایران هم برای افزایش حجم صادرات گاز اعلام آمادگی کرده که با توافق بر سر قیمت آن، این موضوع عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه ارمنستان مصمم به توسعه همکاری‌های دو جانبه با ایران است، تصریح کرد: ارمنستان آمادگی دارد در مسیر ترانزیت گاز ایران به گرجستان نقش ایفا کند و این همکاری می‌تواند به نفع منطقه باشد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن