اوراق 158 کشتی در سواحل آسیای جنوبی

سازمان مردم نهاد Shipbreaking Platform در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که از مجموع 210 فروند کشتی که در سه ماهه دوم سال 2017 روانه کارگاه‌های اوراق شده‌اند، 158 فروند از آنها در سواحل جنوبی آسیا اوراق شدند.

به گزارش «انرژی امروز»، در میان همه کشورهایی که به اوراق کشتی‌ها مشغولند، در این مدت آلمان با اوراق 16 فروند کشتی یکی از بدترین‌ها بود، کشورهای سنگاپور با 12 فروند، یونان با 9 فروند، کره جنوبی با هشت فروند وضعیت مشابهی داشتند.

گرچه 45 فروند از کشتی‌هایی که در این مدت در آسیا اوراق شده‌اند تحت مدیریت شرکت‌های اروپایی بودند اما تنها چهار فروند از آنها تحت پرچم کشورهای اروپایی بودند.

تقریبا یک سوم از تمام کشتی‌هایی که در سه ماه گذشته روانه کارگاه‌های اوراق آسیایی شدند پرچم خود را به کشورهایی که به طور معمول در پایان عمر کشتی‌ها در آنجا ثبت می‌شوند یعنی سنت کیتس و نویس، کوموروس، پالوا، جیبوتی، و نیوا و توگو تغییر دادند.

بر این اساس، هند با اوراق 74 فروند کشتی در صدر جدول فعال‌ترین اوراق‌کنندگان جهان در سه ماه دوم سال 2017 قرار گرفت. پس از هند، بنگلادش با اوراق 60 فروند کشتی و ترکیه (در اروپا) با 26 فروند در مقام های بعدی ایستادند. پاکستان، یکی دیگر از کشورهای جنوبی آسیا، در این مدت 24 فروند کشتی اوراق کرد. چینی‌ها نیز در این زمان 22 فروند کشتی اوراق کردند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که از ماه آوریل تا پایان ژوئن امسال پنج حادثه در کارگاه‌های اوراق‌سازی بنگلادش رخ داده است که در نتیجه آن چهار تن کشته و دو نفر مجروح شدند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن