حدف اخبار جعلی از فیس بوک سه سال طول کشید

به دنبال انتقادهای شدید از فیس بوک به علت انتشار اخبار جعلی گسترده توسط مقامات سیاسی کشورهای اروپایی و آمریکا، مدیران این شبکه اجتماعی ضمن استخدام تعدادی کارمند بدین منظور از هوش مصنوعی هم برای پاک کردن اخبار جعلی بهره گرفتند.

اما این تلاش ها به دلیل شدت آلودگی فیس بوک و همین طور اهمال و بی توجهی مدیران این شرکت به ضرورت حذف اخبار جعلی چندان موثر نبوده و مقابله با این مشکل برای فیس بوک تنها در کشور مولداوی سه سال زمان برده است.

برخی برنامه نویسان و توسعه دهندگان در کشور مولداوی به تازگی افشا کرده اند که فیس بوک برای حذف تعدادی خبر دروغین و غیرواقعی از سایت خود سه سال وقت صرف کرده است. این افراد می گویند با طراحی افزونه ای به نام Trolless موفق به ایجاد یک پایگاه داده از حساب های کاربری جعلی کشور مولداوی در فیس بوک شده و این اطلاعات را از سال 2016 در اختیار فیس بوک گذاشته اند.

آنها افزوده اند اما فیس بوک هیچ توجهی به این موضوع نشان نداد تا سرانجام این افراد توانستند در ژانویه سال 2019 با یکی از کارکنان فیس بوک به طور مستقیم تماس برقرار کنند تا وی برای این کار اقدام کنند. به دنبال انتشار این خبر فیس بوک اعلام کرده که در این زمینه تحقیق خواهد کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن