کاشت نهال، فرصتی برای اثبات تعهد اجتماعی شهروندان

 تورج همتی ضمن اشاره به نقش نهال کاری در توسعه فضای سبز و تلطیف هوا گفت: شرایط بیوکلیماتیک منطقه و توسعه زیست بوم های شهری ،کاهش آلودگی هوا و صوت از مهمترین تاثیرات افزایش فضای سبز شهری است.

وی افزود : رویکرد حفاظت محیط زیست استان بر مبنای `طبیعت محوری` در شهرها است و اهتمام براین است که زیست بوم های  طبیعی به شهر ها وارد شده و شاخص های محیط زیست شهری ارتقا یابد.

این مقام مسئول لازمه طبیعت محوری را تمرکز بر مسئولیت اجتماعی مردم و تعهد آنان به محیط زیست دانست و افزود: اقبال عمومی به کاشت نهال حتی در منازل شخصی نیز یک ظرفیت ارزشمند برای توسعه فضای سبز این کلانشهر به شمار می رود.

همتی اقدامات شهرداری مشهد در افزایش سرانه فضای سبز شهری خصوصا وضعیت کمربند های سبز شمالی و جنوبی این کلانشهر را مطلوب ارزیابی کرد و افزود:سرانه فضای سبز شهری به زعم سازمانهای متولی همچون منابع طبیعی،آبخیز داری و حفاظت محیط زیست ،25 متر مربع به ازای هر نفر است و خوشبختانه این رقم در مشهد به استاندارد نزدیک  شده است. 

وی دراین ارتباط زنده تلویزیونی با بیان این مطلب که درختکاری درایران دارای پشتوانه ‌ای از علایق ملی و سنت تاریخی است و تاریخ نشان می ‌دهد که ایرانیان باستان نیز در جشن های خود به درختکاری پرداخته و به خاک و زراعت احترام می‌ گذاشتند،مشارکت شهروندان را در حفظ و توسعه فضای سبز خواستار شد و خاطر نشان ساخت: علاوه بر آن ضرورت همراهی شهر وندان درکاشت نهال به عنوان یک مسئولیت  مهم اجتماعی ،دریافت آموزش های لازم برای نگهداری و حفظ نهال های غرس شده نیز بسیار مهم است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن