به جریان افتادن مناقصه میدان آزادگان

وزیر نفت شرایط برقراری مجدد سوآپ دریای خزر و قرارداد میدان فرزاد B و آزادگان را تشریح کرد.

بیژن نامدار زنگنه، با اشاره به قطع سوآپ دریای خزر از چندین سال گذشته، گفت:وزارت نفت ایران مشکلی برای برقراری مجدد معاوضه نفت(سوآپ) ندارد، اما سوآپ دریای خزر همانند رگ های خشک شده می ماند که برای اینکه دوباره در آن خون به جریان بیفتد، به زمان نیاز است، چرا که هر چه روابط و قرارداد بوده طی این چند سال به هم ریخته است.

وزیر نفت افزود:اصل موضوع برقراری مجدد سوآپ در دریای خزر تایید و بیان شده که در سوآپ، اصل درآمد نبوده بلکه جریان پیداکردن سوآپ مهم بوده، اما هنوز کار قابل ملاحظه ای صورت نگرفته که وزارت نفت در حال پیگیری آن است.

در میدان گازی فرزادB با هند به توافقی نرسیده ایم

وی با اشاره به اینکه فاز دیگری در پارس جنوبی برای آغاز عملیات بهره برداری باقی نمانده است، ادامه داد:هم اکنون برخی میدان های نفتی و گازی فعال نبوده که هر شرکتی حتی توتال نیز می تواند با مناقصه وارد فعالیت اجرایی این میدان ها شود.

زنگنه در ادامه گفت وگو با خانه ملت، یادآور شد: در میدان گازی فرزادB با هند به توافقی نرسیده ایم و به موازات آن با سایر شرکت ها مذاکره می شود.

وزیر نفت با بیان اینکه میدان نفتی آزادگان در حال برگزاری مناقصه است، افزود:شل، توتال، ایمپِکس، اِنی و … از جمله شرکت های حاضر در این مناقصه هستند با اِنی یک تفاهم نامه امضاء شده تا در صنعت نفت و گاز فعالیت کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن