ارتباط صنعت و دانشگاه موجب افزایش تولیدات با کیفیت و ارائه خدمات می‌شود

احمد فعله گری ضمن ابراز خرسندی از امضای تفاهم نامه گفت : گاز یکی از صنایع پرریسک محسوب شده که با استانداردهای زیادی سروکار دارد که اگر کارشناسان  با این استانداردها آشنا نباشند در اجرای پروژه های گازرسانی و حفظ و نگهداری تاسیسات با مشکل مواجه می شوند.

وی افزود: در اجرای پروژه های گازرسانی توانمندی خاص و ظرفیت بسیار مناسبی وجود دارد که می تواند منبع مطلوبی در جهت مطالعه، تحقیق و تفحص در اختیار اساتید و پژوهشگران دانشگاه آزاد قرار دهد.

فعله گری ادامه داد: ارتباط صنعت و دانشگاه می تواند زمینه ساز تحولات بسیار مهمی در جهت افزایش تولیدات با کیفیت یا ارائه خدمات مستمر باشد .

وی خاطر نشان کرد: شرایط ویژه جغرافیایی و توپوگرافی استان باعث می شود عملیات اجرایی لوله گذاری با شرایط ویژه‌ای صورت گیرد و گاهی عبور از رودخانه‌های پرآب، مناطق شیب‌دار و پلکانی و عبور از کوه‌ها  و دره ها راشامل می شود و این امر می طلبد با مطالعه و تحقیق استانداردهای متناسب با شرایط تدوین شود.

این مقام مسئول ادامه داد: زمینه دیگر همکاری مابین دو سازمان ، بحث آموزش پرسنل است که باعث می‌شود برای روش های ابداعی انجام کار، استانداردسازی کنند و در بحث کالیبراسیون وسایل انداره گیری نیز می توان از ظرفیت آزمایشگاه های پیشرفته دانشگاه آزاد بهره برد.

فعله گری در پایان سخنانش بیان داشت: اگر صنایع تصمیم دارند از قافله علم عقب نمانده و با تکنیک و روش های نوین در تولید محصولات و خدمات آشنا شوند و عرضه کننده بهترین ها باشند اولین اقدام و شاید تنها نیاز مبرم و اساسی ارتباط و تعامل با دانشگاه ها است.

در ادامه جلسه پیشوایی رئیس دانشگاه آزاد واحد سنندج گفت: بسیار جای خرسندی است که زمینه همکاری با شرکت گاز استان فراهم شده و این امر باعث می شود تا تعامل بین دو سازمان بیشتر و کاربردی تر شود و انعقاد تفاهم نامه مسیری برای تعاملات دو سویه فراهم کرده است .

وی افزود: این تفاهم نامه یک رابطه تکنیکال و مهندسی است و انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه آزاد در جهت شناخت نیازهای تحقیقاتی و آموزشی و اعتمادی که به اساتید و پژوهشگران این دانشگاه شده ، جای تقدیر و تشکر داشته و امید است قدم های مثبتی در جهت تدوین و پیشبرد اهداف استراتژیک شرکت گاز استان کردستان برداشته شود .

رئیس دانشگاه آزاد واحد سنندج در ادامه سخنان گفت: امروزه گاز طبیعی یکی از مهمترین حامل های انرژی است که 70درصد از سبد انرژی مربوط به این ماده حیاتی است و بایستی استفاده از آن با دانش و فن همراه باشد و تحقیقات زیربنایی در این رابطه می تواند در ارائه بهتر خدمات موثر و اثربخش باشد.

وی افزود: براساس این تفاهم نامه یک همکاری نظام یافته میان دانشگاه آزاد و شرکت گاز استان جهت مشارکت در حوزه های پژوهشی، آموزشی و تحقیقاتی با هدف رفع نیازهای گاز کردستان برقرار می شود .

پیشوایی در پایان سخنان خود گفت: هدف از  انعقاد این تفاهم نامه، رسیدن به یک زبان مشترک است که قادر باشد نیازمندی های دو طرف را رفع نماید و دانشگاه آزاد آمادگی دارد تا درخواست های تحقیقاتی و آموزشی شرکت گاز استان کردستان را شناسایی و در مرحله بعدی با استفاده از دانش اساتید گروه های مرتبط آنها را بررسی و نتایج تحلیل و راهکارهای عملی را ارائه کنند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن