آغاز عملیات حفاری بیستمین حلقه چاه نفت در آستانه سال نو

رئیس دستگاه حفاری 29 فتح ناوگان شرکت ملی حفاری ایران از آغاز عملیات حفاری بیستمین حلقه چاه نفت در آستانه سال نو با کاربست این دکل حفاری سنگین خشکی خبر داد.

علی امیرخانی گفت: این دستگاه که تحت سرپرستی مدیریت عملیات حفاری خشکی – 2 است از هشتم اسفندماه جاری برای حفر یک حلقه چاه توسعه ای در موقعیت میدان نفتی نفت سفید در گستره فعالیت شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان شروع بکار کرده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران وی افزود: براساس برنامه ریزی روابط عمومی شرکت با صدا و سیمای مرکز خوزستان قرار است لحظه تحویل سال از محل این دستگاه به عنوان نماد کار و تلاش شبانه روزی و بدون وقفه سختکوشان صنعت حفاری گزارش شود.

امیر خانی اظهار کرد: با توجه به شرایط اقماری وی و بیشتر همکاران شاغل در دکل، هشت سال متمادی است که زمان تحویل سال دور از خانواده و در منطقه عملیاتی در حال خدمت به صنعت نفت کشور بوده اند. 

رئیس دستگاه 29 فتح شرکت ملی حفاری ایران گفت: این دستگاه از زمان راه اندازی در سال 89 حفر 19 حلقه چاه های نفت و گاز به متراژ افزون بر 65 هزار متر را در کارنامه خود دارد.

وی در پیوند با این مطلب افزود: کار در صنعت حفاری بسیار سخت و دشوار و با ریسک بالا است، اما به توجه به تعاریف تخصصی از استانداردها و الزامات ایمنی  و دقت عمل کارکنان، در این دستگاه تاکنون حادثه ای که منجر به آسیب به نیروی انسانی و تجهیزات شود پیش نیامده است.

امیرخانی که خود 30 سال سابقه کار در بخش های عملیاتی صنعت حفاری و از آن جمله 15 سال است به عنوان رئیس دستگاه خدمت می کند، اظهار کرد: کارکنان شاغل بر روی دستگاه 29 فتح بین دو تا 31 سال سوابق کاری دارند و از کارکنان مجرب عملیاتی شرکت به شمار می آیند.

رئیس دستگاه حفاری 29 فتح موضوع اهتمام ویژه به نگهداشت و تعمیرات به موقع این دکل و حساسیت کارکنان در این زمینه را یادآوری کرد و گفت: این دستگاه در مدت فعالیت به طور عمده در حوزه عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و در میادین نفتی مارون، کوپال، بی بی حکیمه، گچساران، کرنج و نفت سفید برای حفر چاه های توسعه ای  در مدار عملیات قرار داشته است.

وی پیشاپیش از طرف خود و همکارانش فرارسیدن بهار طبیعت، سال نو و عید نوروز را به تمامی کارکنان شرکت که در اقصی نقاط کشور مشغول انجام وظیفه هستند و خانواده های آنان تبریک گفت.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن