ارائه آموزش‌های مستمر مصرف ایمن و بهینه گاز؛ کاهش حوادث ناشی از گازگرفتگی

نخستین نشست هم اندیشی روسای روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان اصفهان با رویکرد مسئولیت اجتماعی، به منظور تبیین اهداف مسئولیت‎های اجتماعی در استان، همفکری و بهینه کاوی از تجارب برتر و ایجاد ارتباط پایدار با سایر سازمان‌ها در راستای اجرای برنامه‎های بهبود در شرکت گاز استان اصفهان برگزار شد.

سیدمصطفی علوی، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، در نشست هم اندیشی که روسای روابط عمومی 40 سازمان حضور داشتند با تاکید بر مفهوم مسئولیت اجتماعی شرکت ها گفت: در صورتی که همه شرکت ها و ادارات با یکدیگر هم افزایی داشته باشند و بصورت یکپارچه بستر مسئولیت های اجتماعی را ایجاد و مدیریت کنند برای مشتریان خود ارزشی مستمر قائل شده اند.

وی افزود: ما باید در سازمان ها به منظور توسعه مسئولیت اجتماعی با نشست های فصلی و ارتباطات و تعامل مناسب، زمینه های مشترک در این ارتباط را ایجاد و با شناخت چالش های محیط پیرامون خود و با توجه به انتظارات جامعه، ارزش های مشترک را در حوزه مسئولیت اجتماعی شناسایی و اقدام کنیم.

علوی با ارائه گزارشی از دستاوردهای برنامه های بهبود مسئولیت های اجتماعی شرکت گاز استان اصفهان تصریح کرد: ارائه آموزش های مستمر مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی در سطح استان و در نتیجه کاهش 29 درصدی حوادث فوتی ناشی از گاز گرفتگی در سطح استان در سال 96 و کاهش 31 درصدی در سال 97، توسعه برنامه های ورزش همگانی، توسعه برنامه های زیست محیطی فضای سبز، مدیریت پسماند، استفاده از انرژی های تجدید پذیر، توسعه برنامه های کارآموزی و پژوهشی با همکاری دانشگاه ها، برگزاری چندین مانور مشترک با سایر سازمان ها و توسعه برنامه های خیریه، از مهمترین این دستاوردهاست.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، با اشاره به اینکه روابط عمومی ها نقش مهمی در تلطیف افکار عمومی جامعه و سازمان ها دارند و مسئولیت اجتماعی در شرکت جزو حوزه روابط عمومی است، گفت: هدف یک شرکت خدماتی از توجه به مفهوم مسئولیت اجتماعی، ساختن یک ذهنیت مثبت از سازمان ها در اذهان مردم است.

وی تصریح کرد: در شرکت‌های خدماتی هدف تنها ارائه محصول و بازاریابی نیست، بلکه هدف دستیابی به رفاه، تعالی ،تساوی و خودشکوفایی است که این مفهوم ایجاد و استمرار ارزش برای مشتری است.

علوی با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی، فقط محدود به مسائل زیست محیطی، آلودگی و صرفه جویی در انرژی و… نیست، گفت: همه تصمیمات در حوزه مسئولیت اجتماعی باید متضمن منافع مشتریان، کارکنان، سرمایه گذاران، جامعه و دولت باشد.

علوی تاکید کرد: مسئولیت اجتماعی با حوزه‌های اقتصادی، اخلاقی و قانونی هم پوشانی دارد و اگر شرکتی در این سه حوزه به هدف خود برسد، می‌تواند به مسئولیت اجتماعی شرکت هم فکر کند.

در این جلسه ضمن تشریح فرآیند شناسایی نیازها و انتظارات جامعه به عنوان یکی از ذی‌نفعان شرکت گاز استان اصفهان، فرم اخذ نیازها و انتظارات سازمان ها تکمیل و برای جمع‌بندی و ارزیابی نهایی در اختیار کمیته مسئولیت‌های اجتماعی شرکت گاز قرار گرفت و در پایان هم روسای روابط عمومی حاضر، ضمن ارائه تجارب موفق سازمان خود در حوزه مسئولیت‎های اجتماعی و تاکید بر تداوم همکاری‎ها بین سازمان‏ها، از آمادگی سازمان خود برای ادامه برگزاری این جلسات هم‌اندیشی تاکید کردند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن