سود سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر بالاست

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان اینکه بروکراسی‌های اداری و مشکلات بودجه‌ای مانع گسترش تولید انرژی‌های تجدیدپذیر شده است، گفت: کمیته امداد به روستاییان جهت نصب پنل‌های خورشیدی تسهیلات دهد.

عباسعلی پوربافرانی با اشاره به وضعیت تولید انرژی‌‎های تجدیدپذیر در حوزه انتخابیه خود، گفت: نایین، خور و بیابانک یک سوم مساحت کل استان اصفهان را تشکیل می‌دهند و بیش از 300 روز آفتابی در سال بیشترین روزهای آفتابی را در سطح کشور برای این شهرها است اما برای استفاده از این ظرفیت کم کار شده است.

نماینده مردم نایین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به‌دلیل برخی بروکراسی‌ اداری و مشکلات بودجه‌ای عملا آنچه که باید، در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر اتفاق نیفتاده است، البته دو نشست با سرمایه‌گذاران و متولیان در نایین دراین خصوص برگزار شده است که طبق گفته آن‌ها روند ایجاد نیروگاه و بهره‌برداری از انرژی خورشیدی تسهیل شده اما در حوزه بانکی مشکلاتی وجود دارد که باید برای آن نیز تدبیری اندیشیده شود تا بانک‌ها با سرمایه‌گذار همکاری و تسهیلات لازم را پرداخت کنند.

پیشنهاد سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر به دلیل سود بالا

وی همچنین به بخش خصوصی و علاقه‌مندان پیشنهاد سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر را داد و افزود: با توجه به سود موجود در این بخش سرمایه‌گذاران بیشترین منفعت را خواهند برد، همچنین شرایط شهرستان نایین برای سرمایه‌گذاری در تولید این نوع انرژی بسیار مناسب است.

نماینده مردم نایین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون تولید انرژی در تمام نیروگاه‌هایی حوزه انتخابیه وی یک مگاوات هم نمی‌شود، اظهار کرد: با این اوصاف هنوز شرایط اقتصادی به گونه‌ای است که برای بخش خصوصی سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی شهر نایین صرفه مناسب را دارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین درخصوص ورود کمیته امداد امام خمینی(ره) به نصب پنل‌های خورشید در پشت‌بام خانه‌های جامعه تحت پوشش خود در مناطق محروم آفتاب‌گیر، اظهارکرد: این اقدام خوب است اما حمایت لازم دارد و تسهیلات می‌خواهد، درواقع باید به خانواده‌های روستایی تسهیلات داد اما اینکه روستاییان با سرمایه خود این اقدام را انجام دهند به علت عدم ایجاد اشتغال در این حوزه عقلانی نیست لذا پیشنهاد می‌کنیم برای کمک به روستاییان و محیط زیست تسهیلات داده شود که از آن محل این اقدامات صورت گیرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن