۸۰۰ میلیون مترمکعب در روز گاز تولید می کنیم

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران  گفت: در حال حاضر، شبکه‌های گاز در کل کشور از شرایط بسیار خوبی برخوردار است و با اینکه میزان مصرف گاز به علت برودت هوا، به اندازه مصرف زمستان شده، ولی مشکلی بابت تامین گاز در هیچ نقطه از کشور وجود ندارد.

حسن منتظرتربتی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ضمن عرض تبریک به مناسبت سال نو و ابراز همدردی با مردم سیل‌زده و نیز عرض تسلیت به هم‌وطنان عزیزی که در این شرایط دچار مصیبت شده‌اند، با بیان این مطلب، اظهار داشت: خوشبختانه شرکت ملی گاز ایران به دلیل استانداردهای به‌روزشده در بحث ساخت تجهیزات و نیز همکاری تمامی همکاران در بخش پالایشگاه‌ها، خطوط انتقال، ایستگاه‌های تقویت فشار و شبکه‌های توزیع و نیز برگزاری جلسات بحران برای مدیریت بحران موجود، وضعیت خوبی از نظر تامین گاز کشور دارد.

وی در ادامه افزود: با این که معمول آن بوده که در فروردین ماه، مصرف گاز حدود ۱۰۰ میلیون مترمکعب کاهش یابد که البته این مساله هم به شرایط جوی و دمای هوا بستگی دارد، ولی امسال با توجه به وضعیت پیش‌آمده در اکثر استان‌ها و بارش شدید باران و سیل، هنوز هم ما مصرف زمستانی داشته و در همین روزها، حدود ۳۸۰ میلیون مترمکعب در روز در بخش خانگی و تجاری، مصرف داریم.

مهندس تربتی با بیان این که شبکه گاز و شرکت ملی گاز ایران همیشه خوشبختانه مقاومتی نسبی را به لحاظ تجهیزات و تاسیسات دارد و بر اساس استانداردهای به‌روز شده نشان داده که هم در زلزله دو سال قبل کرمانشاه و هم در سیل امسال به لحاظ تجهیزات و نیروی انسانی از آمادگی نسبی برخوردار است، گفت: ما تلاش می‌کنیم تا پس از هر اتفاق آن را مرور کرده و سعی می‌کنیم نقاط ضعف را در روش‌های اجرایی خود، اصلاح کنیم. در حال حاضر نیز همین کار انجام شده و با مرور اتفاقات قبلی، سعی می‌کنیم برای بحران‌های احتمالی بعدی، آماده‌تر باشیم.

معاون وزیر در امور گاز توضیح داد: از آن‌جا که گاز به هرحال فرآورده خطرناکی است و چنانچه خوب مدیریت نشود، می‌تواند خطرآفرین باشد، بنابراین یکی از نکات مهم در زمان وقوع سیل و به‌ویژه در خصوص گاز، آن است که هموطنان عزیز هرجا حس کردند نشتی گاز وجود دارد، سریعا با ۱۹۴ تماس گرفته و ماموران آماده به خدمت ما را خبر کنند.

وی ادامه داد: با این حال، خوشحالم اعلام کنم که در حال حاضر در هیچ کجای کشور بابت تامین گاز نگرانی نیست و امیدواریم بتوانیم که این خدمت را بصورت پایدار و مداوم به مردم خوب‌مان عرضه کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه تاکنون در استان‌های سیل‌زده به هیچ‌وجه قطعی گاز و یا انفجاری نداشتیم، گفت: خط لوله تغذیه‌ای هم که در استان مازندران دچار مشکل شد با سرعت عمل همکاران، به سرعت به نتیجه رسید و ظرف کمتر از ۴۸ ساعت، مشترکین گازدار شدند و در استان گلستان نیز با مدیریت مناسبی که انجام شد، حتی یک مورد نیز قطع گاز نداشتیم.

تربتی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: خوشبختانه در سال ۹۷، زمستان بسیار خوبی را به رغم سرما و نبود گاز ترکمنستان همان‌طور که وزیر نفت هم اشاره کردند، پشت سر گذاشتیم، ضمن آن که با افتتاح فازهای جدید پارس جنوبی که اواخر سال گذشته انجام شد، به لحاظ تولید نیز وضعیت خوبی داشته و همچنان ۸۰۰ میلیون مترمکعب در روز را تولید داریم و امیدواریم که طی ۳ سال آینده، با توجه به فازهای جدید پارس جنوبی، این رقم به حدود یک میلیارد مرمکعب در روز برسد که رقم بسیار قابل توجهی است.

وی در پایان با بیان اینکه امیدواریم در سال ۹۸ تولید گاز به ۹۰۰ میلیون مترمکعب در روز برسد، تصریح کرد: از همه همکارانم در پالایشگاه‌ها، خطوط انتقال، ایستگاه‌های تقویت فشار و شبکه‌های توزیع که واقعا حضورشان حضور به‌موقع و مطمئنی بود، تشکر می‌کنم و از این بابت که مجموعه‌های شرکت ملی گاز ایران در شهرهایی که دچار سیل شده‌اند غیر از وظیفه گازرسانی به‌عنوان یک مرکز مورد اعتماد هم قلمداد شدند و بسیاری از مردم وسایلی را که می‌خواستند توزیع کنند از طریق همین واحدهای گازرسانی ما در استان‌ها انجام دادند، خرسندم و این برای ما باعث افتخار است. ما همیشه هم گفته‌ایم که شرکت ملی گاز ایران افتخار دارد که مردمی‌ترین خدمت را به مردم ارایه می‌دهد و این جز ذات همکاران ما در شرکت ملی گاز ایران شده و من از این بابت خدا را شاکرم که در شرکتی مشغول به کار هستم که چنین مجموعه ارزشمندی از نیروهای انسانی را یک‌جا گرد هم آورده است و خوشحالم که همیشه گاز به عنوان یک کالای مطمئن، آرام‌بخش و انرژی‌بخش می‌تواند مطرح باشد و گرما و امید را میهمان خانه‌های مردم سازد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن