آمادگی شرکت انتقال گاز ایران در تمام نقاط کشور برای مقابله با بحران احتمالی سیل

مدیر عامل شرکت انتقال گاز ایران گفت: درپی بارش های سیل آسای اخیر خطوط لوله اصلی گاز در برخی از نقاط کشور دچار آسیب دیدگی جزیی شده بودند که با تلاش شبانه روزی کارکنان این شرکت در حال ترمیم و مقاوم سازی است.

سعید توکلی، مدیر عامل شرکت انتقال گاز ای اظهار کرد: بازدید ها از کل مسیرهای خطوط اصلی گاز که در مناطق مختلف تحت تاثیر بارندگی قرار گرفته بودند از سوی یاردهای عملیاتی خط لوله شرکت انتقال گاز انجام شد و در نقاطی که لوله دچار حادثه شده بود یا از لحاظ پوشش مشکلی پیدا کرده بود شناسایی و هم زمان با بررسی ها و بازدیدهای فنی ایمن سازی نیز صورت گرفت.

وی افزود: با پیش بینی های وضعیت آب و هوا و میزان بارش در بخش های مختلف کشور شرکت انتقال هم به صورت موازی با دیگر شرکت ها و وزارت خانه ها، ستاد کمیته بحران در مناطق مختلف عملیاتی انتقال گاز تشکیل داد و در بارندگی های اخیر کلیه مراکزی که احتمال سیل بردگی و حتی مشکلی که مرتبط با بحث خط لوله و احتمال کاهش فشار گاز پیش بینی می شد شناسایی شد و با توجه به تدابیری که همکاران بنده در تک تک نقاط مرتبط با بحث سیل پیش بینی کرده بودند خوشبختانه هیچ گونه مشکلی در خصوص قطعی یا افت فشار گاز بوجود نیامد.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران در ادامه سخنان خود در خصوص اقدامات این شرکت به نقاط سیل زده در استان های مازندران و گلستان بیان کرد: از مناطقی که دست خوش بارش های سیل آسا قرار گرفته بودند شرق مازندران و گلستان بود که در این راستا در نقاطی که خط لوله با رودخانه های متعددی تقاطع داشت از سوی همکارانمان در منطقه 9 عملیات انتقال گاز  مورد بازدید صورت گرفت و در نقاطی که نیاز به مقاوم سازی بود مقاوم سازی انجام شد.

وی تصریح کرد: علاوه بر اقداماتی که مرتبط با خود شرکت بود بر اساس دستوری که وزیر نفت و معاون وزیر نفت در امور گاز بر دریافت لوله‌های گاز در قطرهای مختلف برای عبور دادن جریان آب در نقاط سیل زده استان گلستان داده بودند بخشی از لوله های فلزی توسط همکارانمان در منطقه 9 عملیات در اختیار استانداری استان گلستان قرار گرفت که بخشی از لوله ها از استان گیلان بارگیری شد و بخش دیگری نیز در حال انجام است.

توکلی بیان کرد: از جمله اقدامات مرتبط شرکت هماهنگی و آمادگی یاردهای عملیاتی خط لوله بود که همه تجهیزات و ماشین آلات به صورت آماده باش بودند و به محض اینکه بارندگی ها در بخشی زیاد می شد به عنوان مسئولیت های اجتماعی به کمک مسئولین شهری می شتافتند و باعث می شدند سیل باعث جلوگیری ازتردد و مسدود شدن جاده ها نشود به عنوان مثال در جاده دهدشت – یاسوج استان کهگیلویه و بویر احمد تمام تمهیدات لازم در این خصوص دیده شده بود و ماشین آلات به موقع حرکت داده شد.

این مقام مسئول ادامه داد: حتی در ارتباط با ایستگاه های تقویت فشار هم در نقاطی از کشور که پیش بینی می شد در اطراف ایستگاه ها ایمن سازی و دیوار حایل ها دچار مشکل می توانستند شوند همکاران بنده پیش بینی های لازم را انجام دادند و این امر باعث شد که هیچ کدام از ایستگاه های تقویت فشار تحت تاثیر قرار نگیرد.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران ادامه داد: علاوه بر مواردی که گفته شد با توجه به سامانه بارشی که طبق گزارش هواشناسی در روزهای آتی از سمت غرب و جنوب غرب کشور وارد می شود ستادهای بحران و یاردهای عملیاتی در کل مناطق تشکیل شد و انشاالله همکارانمان این آمادگی را دارند که در شرایطی که حادثه یا اتفاقی پیش بیاید با این حادثه مواجهه کنند.

توکلی در پایان گفت: خوشبختانه مجموعه شرکت انتقال گاز ایران در راستای ارزش های سازمانی خود چابکی، و پاسخگویی سریع و واکنش در شرایط اضطراری را به بهترین نحو ممکن در این حوادث علی رغم اینکه بخشی از نیروها و ماشیت آلات به نوعی باید به صورت OFF قرار می گرفتند و یا در مرخصی بودند به بهترین نحو ممکن اتفاقات را مدیریت کرندد و اجازه ندادند شبکه گازکشور دچار حادثه شود و این موید این است در ارتباط با مدیریت شبکه استقرار سیستم وجود دارد و این سیستم موجب شده ما در شبکه خلل و اختلالی نداشته باشیم.

وی همچنین از کلیه کارکنان و دست اندرکاران این شرکت که در راستای انتقال گاز و پایداری گاز به خصوص در سیل اخیر سختی‌های فراوانی را متحمل شدند تشکر و قدردانی کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن