سازمان محیط زیست در خدمت گام دوم انقلاب است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سیاست دولت دوازدهم توسعه کشور مبنی بر حفظ محیط زیست بود ما در خدمت گام دوم انقلاب هستیم و جالب اینجاست که مقام معظم رهبری از همه ما بیشتر بر روی حفظ محیط زیست تاکید دارند.

عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با برنامه محیط زیست برای تحقق گام دوم انقلاب اظهار کرد: ما پیش از بیانات مقام معظم رهبری در همین راستا در سیاست‌های زیست محیطی اقداماتی انجام دادیم البته مسائل محیط زیستی در راستای توسعه پایدار است که مقام معظم رهبری هم همین را می‌خواهند.

وی افزود: توسعه نباید محیط زیست را ازبین ببرد و محیط زیست هم نباید توسعه را از بین ببرد و ما دنبال این بودیم و هستیم که تولید در کشور توسعه پیدا کند و اشتغال ایجاد شود .تولیدی که وابسته نباشد در عین حال محیط زیست را هم از بین نبرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برای حفاظت پارک طبیعی پردیسان ما با شهرداری صحبت کردیم و رهبری نیز تاکید کردند که اینجا مرکز طبیعت است مبادا تبدیل به مکانی تجاری شود تا این حد ایشان به این موضوع حساس هستند، حساسیت ایشان به مراتب بیشتر از بنده‌ای است که مسئول محیط زیست هستم؛ و این واقعا جای سپاسگزاری دارد.

وی در ادامه بیان کرد: رهبری بزرگترین یاور محیط زیست هستند در برخی مناطق می بینید که برخی از مسئولین دولتی به دنبال توسعه هستند اما ایشان منع کردند.

کلانتری گفت: در رابطه با معدن موته که وقف حوزه علمیه شده بود و به دستور مقام معظم رهبری متوقف شد لذا اگر منویات ایشان را بخواهیم در حوزه محیط زیست ۱۰۰ درصد اجرا کنیم بسیاری از مشکلات کشور نیز حل می‌شود.

وی تصریح کرد:مقام معظم رهبری کاهش ۷۳۰ میلیون تنی کربن در سال ۱۴۰۹ را خواستارهستند که ۲۰۳۰ کنوانسیون پاریس است، این رقم را دولت ۷۲ میلیون تن تعهد کرده است که مورد غضب عده‌ای قرار گرفته در حالی که درخواست مقام معظم رهبری بیش از ده برابر این رقم است و ما از اجرای تمام دستورات ایشان در حوزه محیط زیست نا توان هستیم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن