توسعه و نوسازی تاسیسات فلات قاره با ۶ پروژه جدید

معاون مهندسی و توسعه مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه در شرکت نفت فلات قاره نیاز به اجرای پروژه های نوسازی ضروری به نظر می رسد، گفت‌: برای این منظور ۶ پروژه نوسازی و توسعه را برای این شرکت تنظیم کرده ایم.

به گزارش انرژی امروز، غلامرضا منوچهری، در مراسم امضای تفاهمنامه بین شرکت ملی نفت ایران،‌ شرکت مهندسی تویو ژاپن و شرکت پتروپارس که امروز برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از حضور شرکت ژاپنی در ایران گفت:‌ برای نوسازی، حفظ و ارتقا تاسیسات سکوی گازی سلمان این تفاهمنامه امضا می شود.

منوچهری در آغاز این مراسم با اشاره به مذاکرات چهار ماهه برای انعقاد این تفاهم نامه، گفت: پس از امضای این تفاهم نامه در صورت انجام مراحل، یک HoA برای تعیین چهارچوب قرارداد به امضا می رسد.

وی با بیان اینکه این قرارداد در قالب EPCF خواهد بود، افزود: ژاپنی ها همیشه در امضای چنین تفاهمنامه هایی سخت گیر هستند و به همین منظور مذاکرات طولانی شد،‌ اما زمانی که قراردادی امضا شد در کار خود جدی و پیگیر هستند و امیدواریم این پروژه نیز همچون همکاری های گذشته نتایج خوبی به همراه داشته باشد.

معاون توسعه و مهندسی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، همکاری با شرکت های ژاپنی را از اولویت های شرکت ملی نفت ایران بر شمرد و گفت: دولت نیز بر همکاری و تعامل با شرکت های آسیایی اصرار دارد و از آنجا که شرکت های ژاپنی سطح فنی بالایی دارند و از لحاظ کمی و کیفی استانداردها و همچنین قیمت تمام شده نسبت به سایرین برتری دارند، برای ما قابل بررسی و اعتماد هستند.

وی این پروژه را نخستین فعالیت بخش بالادست فراساحل شرکت تویو در ایران دانست و گفت: این پروژه در چند فاز اجرایی می شود و در بخش مطالعات، شرکت پتروپارس باید تامین کننده مالی باشد و پس از آن در بخش اجرایی دو شرکت تویو و پتروپارس به صورت مشترک با تامین مالی شرکت ژاپنی فعالیت اجرایی را انجام می دهند و شرکت ملی نفت ایران هزینه ای در این مرحله پرداخت نمی کند.

نیاز به نوسازی در تاسیسات دریایی

منوچهری در مورد وضعیت تاسیسات شرکت فلات گفت: هم در دریا و هم خشکی تاسیسات مستهلکی داریم که باید برای ارتقا و نوسازی آن کارهایی را انجام دهیم و به طور ویژه باید مطالعات مخزنی،‌ بازسازی و حتی حفر چاه های جدید صورت گیرد.

وی از الزام انجام پروژه های EOR و IOR یاد کرد و گفت: چه برای جلوگیری از افت تولید و چه برای افزایش تولید در شرکت نفت فلات قاره باید این پروژه ها را انجام دهیم.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به تنظیم ۶ پروژه جدید نوسازی و توسعه در شرکت نفت فلات قاره اشاره کرد و گفت:‌عمده این پروژه ها در قالب EPCF است و خوشبختانه همه آنها شامل مطالعات مخزنی هم می شود.

افزایش تجربه اندوخته و ایجاد فضای رقابتی

منوچهری نکته مثبت این پروژه را همکاری شرکت تویو ژاپن و پتروپارس دانست و گفت:‌ این همکاری می تواند تجربه اندوخته پتروپارس را افزایش دهد و با توجه به سابقه این همکاری، امیدواریم تجربه خوبی را در آینده شاهد باشیم.

وی ضمن ابراز امیدواری برای به نتیجه رسیدن این همکاری، گفت:‌ با حمایت شرکت فلات قاره و همکاری پتروپارس باید شاهد افزایش تولید به ویژه در این میدان مرزی باشیم و بتوانیم به حفظ و ارتقا تاسیسات کمک کنیم.

معاون مهندسی و توسعه مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه این همکاری تعاملات دو کشور را افزایش می دهد گفت:‌ چنین همکاری هایی می تواند سطح دانش کشور را بالا برد و جایگاه صنعت نفت را در جهان تثبیت کند.

وی ایجاد فضای رقابتی را یکی از مزایای حضور شرکت های متعدد برای همکاری در صنعت نفت بر شمرد و گفت: ما با شرکت های بسیاری از جمله چینی، ژاپنی ، کره ای و اروپایی در حال مذاکره برای توسعه و نوسازی هستیم که این کار می تواند به ایجاد فضای رقابتی و افزایش قدرت چانه زنی ما بیانجامد و ظرفیت مدیریتی ما را بالا برد.

بر اساس این گزارش، شرکت مهندسی تویو ژاپن که در زمینه تدارکات و ساخت در تاسیسات هیدروکربونی و پتروشیمیایی به صورت بین المللی فعالیت می کند از سال ۱۹۶۱ میلادی تاسیس شده است. این شرکت همچنین در زمینه تحقیق و توسعه، طراحی، مهندسی، تامین تجهیزات، ساخت، عملیات های تست و راهنمای فنی در تاسیسات شیمیایی، پتروشیمی، پالایش نفت، گاز طبیعی، برق، هسته ای، سیستم های پیشرفته تولیدی، توزیع، تجهیزات پزشکی، بیو تکنولوژی و محیط زیست در تمامی مراحل ساخت،‌ تامین و توسعه و همچنین در فروش خدمات مهندسی و دیگر نرم افزار ها فعالیت دارد. بیشتر درآمد این شرکت از فعالیت های بین المللی در خارج از ژاپن حاصل شده است و فعالیت های این شرکت بیشتر در چین،‌هند، اندونزی، ایران و روسیه متمرکز شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن