درصورت درخواست دولت ایران از کمک‌رسانی‌ها حمایت می‌کنیم

یک مقام سازمان ملل گفت: درصورت درخواست دولت ایران از کمک‌رسانی‌ها حمایت می‌کنیم.

اوگوچی دنیلز نماینده «برنامه توسعه» سازمان ملل متحد در ایران گفته است: تیم سازمان ملل «از نزدیک» شرایط سیل در ایران را رصد کرده و چنانچه دولت ایران درخواست دهد، این تیم حمایت‌های لازم را از تلاش‌های دولت بعمل خواهد آورد.

این مقام سازمان ملل با انتشار پیامی در توییتر نوشته: «وظیفه سازمان ملل متحد حمایت از دولت ایران بوده و از ابتدای این بحران تلخ این دقیقا کاری است که ما انجام داده‌ایم. برخی از اقلام امدادرسانی تامین شده و همچنان این کار را ادامه خواهیم داد.»

همزمان رئیس دفتر دبیرکل سازمان ملل متحد گفته است: کمک های انسانی باید از تحریم ها جدا شود.

 رئیس دفتر دبیرکل سازمان ملل متحد در تماس تلفنی با سفیر ایران در این سازمان مراتب تسلیت، همدردی و همبستگی آنتونیو گوترش را با دولت و ملت ایران درباره حوادث سیل اخیر ابلاغ و تاکید کرد کمک های انسان دوستانه باید از دایره هرگونه تحریم مستثنی شود.

خانم ماریا ویوتی عصر سه شنبه در تماس تلفنی با اسحاق آل حبیب، بر آمادگی این سازمان برای هرگونه همکاری و مساعدت در این خصوص تاکید کرد.

سفیر ایران هم در پاسخ ضمن تشکراز پیام دبیرکل، گفت: ملت و دولت ایران با یکدلی و همبستگی، تمامی تلاش خود را برای مقابله با این بلیه طبیعی بکار گرفته اند، و بدیهی است پذیرای هرگونه پیشنهاد کمک و همکاری بین المللی خواهند بود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن