هزینه تعمیرات برج آزادی۲۰ میلیارد تومان است

چهار تن از نمایندگان مردم تهران در خانه ملت از برج آزادی بازدید و از نزدیک با مشکلات و مسائل این اثر ارزشمند تاریخی آشنا شدند.

سیده فاطمه ذوالقدر، فریده اولادقباد، فاطمه سعیدی و طیبه سیاوشی شاه عنایتی نمایندگان مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی و اعضا فراکسیون زنان به همراه آقای مفاخریان شهردار منطقه 9 و معاون برج آزادی، از برج آزادی تهران بازدید کردند.

براساس این گزارش نمایندگان مجلس شورای اسلامی از بخش‌های مختلف برج آزادی مانند کتابخانه، نمایشگاه، سالن ایران‌شناسی، نگارخانه و موزه، سالن دانستی‌ها و مجموعه فرهنگی هنری آزادی بازدید کردند.

گفتنی است هدف از این بازدید اطلاع از عملکرد و فعالیت‌های برج آزادی در ایام نوروز، آگاهی از مشکلات و نیازها و ضرورت‌های این برج است. با توجه به قدمت 50 ساله این برج، برخی از قسمت‌های آن به مرمت و ترمیم نیاز دارد که عدم رسیدگی به موقع می‌تواند آسیب‌های بیشتری را به همراه داشته باشد.

سعیدی: تخصیص اعتبار برای مرمت برج آزادی در گرو اطلاع رسانی به موقع است

 براساس این گزارش فاطمه سعیدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این بازدید اطلاع و آگاهی از وضعیت این بنای ارزشمند را یک ضرورت دانست و گفت: بر این اساس می‌توان برای اختصاص بودجه و اعتبارات موردنیاز به منظور مرمت و بازسازی برج آزادی پیگیری و رایزنی‌های لازم را انجام داد.

سیاوشی: شهرداری نقش قابل توجهی در احیا، بازسازی و مرمت بناهای تاریخی دارد

طیبه سیاوشی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: شهرداری نقش قابل توجهی در احیا، بازسازی و مرمت بناهای تاریخی و ارزشمند دارد که باید زمینه تامین اعتبارات لازم برای این مهم توسط شهرداری فراهم شود.

اولادقباد: زمینه استفاده دانشجویان از کتاب‌های کتابخانه برج آزادی فراهم شود

فریده اولادقباد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در بازدید از کتابخانه برج آزادی، خاطرنشان کرد: حفظ و نگهداری کتاب‌های مرجع موجود در این کتابخانه بسیار مهم است و باید به نحوی عمل شود که دانشجویان بتوانند از این منابع و کتاب‌ها به سهولت استفاده کنند و تعامل بیشتری با جوانان و دانشجویان برقرار شود.

ذوالقدر: ضرورت مرمت هرچه سریعتر برج آزادی

فاطمه ذوالقدر نایب رییس اول کمیسیون فرهنگی مجلس اذعان کرد: اگر نمایندگان از مشکلات برج آزادی زودتر مطلع می‌شدند، در کمیسیون تلفیق بودجه 98 رایزنی‌های لازم برای تامین اعتبارات موردنیاز مرمت و بازسازی این برج انجام می‌گرفت چرا که بخشی از این برج زیر نظر بنیاد رودکی است که بودجه خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت می‌کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر این اطلاعات زودتر منعکس می‌شد، می توانستیم بودجه مجزایی برای مرمت برج آزادی تامین کنیم، که البته با توجه به اهمیتی که این برج دارد تلاش می‌کنیم اعتبارات موردنیاز تامین شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر ارزشمند برج آزادی، افزود: با توجه به بارندگی‌ها و عدم رسیدگی، تخریب‌هایی در نمای برج ایجاد شده که لازم است رسیدگی لازم به سرعت انجام گیرد تا شعاع این خرابی‌ها و ریزش‌ها گسترش پیدا نکند.

بررسی مشکلات برج آزادی در کمیسیون فرهنگی با حضور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

براساس این گزارش نماینده شهرداری نیز در این بازدید مطرح کرد: اعتبارات لازم تا حدودی در اختیار برج قرار گرفته است اما انجام تعمیرات اساسی حدود 20 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد که با توجه به کمبود منابع و بودجه فرهنگی امکان تخصیص آن به طور کامل میسر نشده است.

گفتنی است در پایان این جلسه مقرر شد؛ مشکلات برج آزادی در کمیسیون فرهنگی مجلس با حضور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد همچنین در جلساتی که با شورای شهر تهران برگزار خواهد شد مشکلات این برج و نیازهای آن مطرح شود تا با همکاری مجلس و شهرداری کمک های لازم برای حفظ این اثر ارز شمند ملی انجام شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن