بادهای 120 روزه پروازهای زابل را لغو کرد

وزش بادهای ۱۲۰ روزه در استان سیستان و بلوچستان، ادارات این منطقه را به تعطیلی کشیده و مانع پرواز هواپیماها شده است.

به گزارش «انرژی امروز» وزش باد شدید و گرد و خاک در سیستان که از ساعات پایانی دیروز آغاز شده همچنان تداوم دارد که در پی این شرایط جوی شعاع دید افقی کاهش یافته و موجب لغو پروازهای منطقه است.

سازمان هواشناسی ایران پیش‌بینی کرده است که در روز دوشنبه ۲۶ تیرماه،‌ سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک،‌ در زابل، زهک،‌ هیرمند،‌ هامون و نیمروز احتمالا به ۹۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

خبرگزاری تسنیم نیز به نقل از غلامعلی رفعت، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی زابل گزارش داد که درپی توفان‌های اخیر «آمار مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی و اورژانس‌های منطقه سیستان از مرز پنج هزار نفر گذشته و این روند همچنان ادامه دارد».

به گفته این مقام مسئول، به‌دلیل افزایش «ریزگردها» در منطقه سیستان، «مردم با مشکلات تنفسی و چشمی مواجه شده‌اند و این شرایط جوی نامساعد زندگی مردم منطقه را بسیار دشوار کرده است».

هم‌زمان، خبرگزاری ایرنا به نقل از مدیرکل دفتر مدیریت بحران سیستان وبلوچستان، از مراجعه ۹۶ تن به دلیل مشکلات تنفسی، بیماری های قلبی، ریوی و چشمی ناشی از توفان گرد و خاک به مراکز درمانی و بیمارستان‌های منطقه سیستان خبر داد.

وزش باد شدید و گرد و خاک در منطقه سیستان از ساعت 23:30 شب گذشته با سرعت 55 کیلومتر بر ساعت آغاز شده و این شرایط همچنان تداوم دارد به نحوی که در ساعت 7:30 صبح امروز ایستگاه هواشناسی فرودگاهی زابل سرعت وزش باد 85 کیلومتر بر ساعت را به ثبت رسانده و شعاع دید افقی را 1500 متر گزارش کرده است.

در پی این شرایط جوی فرودگاه زابل اعلام کرد: پرواز شرکت هواپیمایی ماهان به شماره 1085 در مسیر تهران- زابل- ایرانشهر به علت وزش باد شدید و کاهش دید  افقی موفق به فرود در فرودگاه زابل نشد.

همچنین در ادامه پرواز مشهد- زابل نیز به دلیل وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش دید افقی لغو شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن