هراس از جنون اتمی کره شمالی بالا گرفت

بعد از چند بار آزمایش پرتاب موشک توسط پیونگ‌یانگ، هراس از زمین‌لرزه‌های ویران‌کننده و سونامی حالا جای خود را به نگرانی از حمله‌های اتمی کره شمالی داده است.

به گزارش «انرژی امروز» آزمایش موشک‌های قاره‌پیما توسط کره شمالی، زنگ خطر را در ژاپن به صدا درآورده و باعث شده است مردم با آشفتگی به دنبال دفاع شهری در برابر این حملات باشند،‌ کاری که از جنگ جهانی دوم به بعد در این کشور انجام نشده است.

از آن جایی که در ماه مارس موشک‌های پرتاب شده کره شمالی در دریایی فرود آمده است که منطقه ویژه اقتصادی ژاپن در آن قرار داد، در ده شهر از این کشور، تمرین‌های تخلیه فوری انجام گرفته است.

اخطار سی ثانیه در ساعات پر بیننده تلوزیون پخش شده و از مردم خواسته شده به ساختمان‌های بتنی امن یا زیر زمین‌ها و پناهگان‌ها بروند. آنهایی هم که در خانه‌های خود می‌مانند باید در جای امنی پناه بگیرند و صورت خود را روی زمین بگذارند و از پنجره‌ها فاصله بگیرند.

خبرگزاری گاردین هم خبر داده است که فروش تجهیزات حفاظت در برابر حمله اتمی و ماسک گاز در این کشور افزایش پیدا کرده است.

در دو ماه گذشته میزان فروش تجهیزات حفاظتی به طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافته و به دو برابر کل فروش در یک سال رسیده است.

بعضی‌ها هم نخست‌وزیر محافظه کار ژاپن، شینزو آبه را متهم می‌کنند که از وحشت حاصل از آزمایش‌های کره شمالی برای توجیه مخارج دفاعی و برنامه‌های بحث‌برانگیز ژاپن برای تجدید نظر در خصوص منش صلح‌طلبانه ژاپن سوء استفاده می‌کند.

در ماه آوریل، آبه گفته بود که کره شمالی احتمالا تکنولوژی پرتاب موشک بالستیک با قدرت حمل کلاهک جنگی حاوی گاز اعصاب سارین را دارد. سارین ماده‌ای است که در سال 1995 یک گروه تروریستی در متروی توکیو استفاده کرد.

دولت ژاپن ارزیابی کرده است که احتمالا فقط 10 دقیق طول می‌کشد که یک موشک بتواند مسیر 1600 کیلومتری بین محل سایت پرتاب موشک کره شمالی و تاسیسات نظامی ایالات متحده در جنوب ژاپن در جزیره اوکیناوا را بپیماید.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن