ترمیم و برقراری شبکه آب شرب ۳۹۱ روستا در استان گلستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان با تاکید بر‍ برقراری شبکه آب شرب ۳۹۱ روستا، از تهیه بیش از 20 کیلومتر لوله پلی اتیلن جهت  خطوط آبرسانی برای روستاهای حادثه دیده خبر داد و گفت: هزینه تهیه این لوله ها بالغ بر 6 میلیارد ریال بوده است.

بهزاد هرمزی با بیان این نکته که  397 روستا درگیر حادثه سیل شدند، افزود: جمعیت این روستاهای حادثه دیده بیش از  393 هزار نفر می باشد.

وی ضمن یادآوری این مطلب که در ابتدای حادثه سیل، آب آشامیدنی 200 روستا قطع شده بود و با تلاش شبانه روزی اکیپ های فنی و اجرایی شرکت 145 روستا به صورت موقت وصل شد اضافه کرد: جمعیت این روستاهای بهره مند از آب شرب  سالم و بهداشتی 157 هزار و 867 نفر است.

وی افزود : تاکنون جمعا 391 روستا به طور موقت و دائم آب شرب آنها وصل و مابقی روستاها(6 روستا ) بعلت آبگرفتگی تاسیسات و تخریب صد درصدی با تانکر سیار و ثابت عملیات آبرسانی انجام می شود و عملیات اجرایی آن نیز در درست اقدام می باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان حجم عملیات اجرایی تاکنون در زمینه خطوط انتقال و شبکه را نزدیک به 10 کیلومتر ارزیابی کرد و گفت: این عملیات به صورت موقت و به منظور رفع مشکل قطعی آب روستاهای حادثه دیده، انجام شده است

وی ضمن تاکید به توزیع آب شرب سالم و بهداشتی در روستاهای حادثه دیده، گفت: آب شرب  دراین روستاها پس از نظارت دقیق و  نمونه برداری و کلرسنجی توسط ناوگان های تانکر سیار توزیع می شود.

هرمزی از انجام 573 مورد آزمون بر روی آب شرب  توزیعی خبر داد و اضافه کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ گونه آلودگی در آب مشاهده نشده است.

وی با بیان این نکته که ایستگاه های آبگیری تانکر سیار کاملا تحت کنترل است، افزود: 12تیم  امدادی و کنترلی و 6تیم نیز با هماهنگی مرکز بهداشت، کیفیت آب آشامیدنی این روستاها را رصد می کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان در خاتمه ضمن اشاره به رانش زمین در روستاهای مینودشت، گالیکش و کلاله، اضافه کرد: همچنان این اتفاق به تاسیسات آبرسانی خسارت وارد می کند اما خدمات آبرسانی به روستاهای این شهرستان ها در حال انجام است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن