ثبت سفارش بدون انتقال ارز تا ۳۰۰ میلیون دلار فقط برای ملزومات خطوط تولید

مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات در خصوص فرآیند ثبت سفارش بدون انتقال ارز با توجه به مصوبه هیئت وزیران گفت: ثبت سفارش بدون انتقال ارز تا سقف ۳۰۰ میلیون دلار، فقط برای تعرفه های مواد اولیه، قطعات و ملزومات ضروری خطوط تولید بوده و سایر تعرفه ها امکان استفاده از روش بدون انتقال ارز، از محل این مصوبه را ندارند.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت صنعت، معدن، تجارت؛ سید مهدی نیازی با اعلام این خبر گفت: ثبت سفارش های بدون انتقال ارز مشمول این مصوبه با مقادیر جزئی و حداکثر به میزان ۳۰ هزار دلار برای هر متقاضی امکانپذیر بوده و فرآیند آن در سامانه جامع تجارت پیاده سازی و اجرا شده است.

وی عنوان کرد: فرآیند اجرایی این مصوبه شامل مراحل ثبت درخواست متقاضی از محل بند ۹ ماده ۳۸ موضوع این مصوبه، بررسی درخواست متقاضی توسط سازمان استان، دریافت مجوز های فنی از دستگاه های ذیربط (در صورت وجود ضابطه فنی بر روی تعرفه) انجام ثبت سفارش و پرداخت کارمزد، اظهار منشا ارز در بانک مرکزی و اظهار در سامانه گمرک است.

مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات افزود: براساس دستورالعمل های این وزارتخانه، مسئولیت بررسی درخواست های متقاضیان بر عهده سازمان های صنعت، معدن و تجارت استانی است که سهمیه هر استان از محل این مصوبه مشخص و به آن ها ابلاغ شده است.

نیازی تصریح کرد: این تسهیلات با توجه به ضرورت تامین فوری مواد اولیه، اجزا و قطعات خط تولید برای فعالین اقتصادی واحدهای تولیدی پیش بین و عملیاتی شده است .

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن