ترامپ وارد یک جنگ جدید تجاری با اروپا شد

بازارهای آسیایی در معاملات امروز از روزهای اوج خود پایین آمدند و در پی اظهار نظر صندوق بین المللی پول در خصوص آینده اقتصادی دنیا روند منفی را در پیش گرفتند.

به گزارش «انرژی امروز» از بازار سرمایه، افزایش تنش ها میان آمریکا و اروپا و همچنین اظهار نظر ناامیدکننده صندوق بین المللی پول در خصوص آینده اقتصادی دنیا، موجب افت شاخص ها در بازارهای آسیایی شد.

در این بین، شاخص آسیا پاسفیک با افت ۰.۳ درصدی همراه شد .

این در حالی است که، شاخص شانگهای چین افت ۰.۵ درصدی داشت و نیکی ژاپن نیز ۰.۷ درصد منفی شد.

در بازار آتی وال استریت، شاخص اس اند پی با افزایش ۰.۶ درصدی همراه شد و نزدک نیز با کاهش ۰.۵ درصدی رو به رو شد

در ادامه، شاخص آسیا پاسفیک نسبت به روز گذشته کمی با افت همراه شد .

گرچه پیش بینی درآمد شرکت ها چندان چنگی به دل نمی زند اما رشد شاخص ها در پی امیدواری به بهبود روابط چین و آمریکا ، خلاف این رویه را نشان داده است و باید دید در نهایت این گزارش ها به کدام سمت حرکت می کنند.

نوروهیرو فوجیتو، تحلیل گر موسسه سرمایه گذاری میتسوبیشی در این خصوص اظهار داشت: فاصله میان قدرت سهام بازارهای جهانی و تنش موجود در اقتصاد واقعی کشورها زیاد شده است.

در سوی دیگر، دونالد ترامپ اروپا را تهدید کرده است که بر ۱۱ میلیارد دلار از واردات این منطقه به آمریکا، تعرفه وضع خواهد کرد.

تحلیل گر موسسه اقتصادی ANZ  در این خصوص بیان داشت: به نظر می رسد آمریکا و اروپا وارد یک تنش جدید شده اند و آمریکا قصد دارد صنعت هوایی اروپا را با این تعرفه های جدید مورد حمله قرار دهد. اگر آتش این نفاق تجاری روشن شود، روزهای خوبی در انتظار بازارها نخواهد بود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن