رهاسازی ۱۲۰ هزار متر مکعب آب سد سلمان فارسی

فرماندار شهرستان قیروکارزین اعلام کرد که سه شنبه ۲۷ فروردین، حدود ۱۲۰ هزار مترمکعب آب سد سلمان فارسی، رها خواهد شد.

علی‌محمد کریمی دوشنبه ۲۶ فروردین در جمع خبرنگاران گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، با هدف تست دریچه‌های سد برای مواقع اضطراری و بحران، زدودن رسوبات ته نشین شده و با توجه به پیش‌بینی تداوم بارش‌ها در اردیبهشت، ۱۲۰ هزار مترمکعب آب سد سلمان فارسی رها می‌شود.

او از مردم در خواست کرد که در مدت زمان رهاسازی آب سد سلمان فارسی از تردد و توقف در حاشیه رودخانه قره‌آغاج خودداری کنند.

کریمی با اشاره به بازدید انجام شده از مسیر رودخانه قره‌آغاج، گفت: مانور بازکردن دریچه‌های تخلیه آب سد سلمان فارسی، در دو محدوده‌ی زمانی ۱۵ دقیقه‌ای و با حجم ۱۲۰ هزار متر مکعب آب در بستر رودخانه قره آغاج انجام خواهد شد.

وی گفت: با توجه به برآوردهای اولیه هفتاد متر مکعب آب در ثانیه از سد سلمان فارسی قیروکارزین خارج شده و به بستر رودخانه قره آغاج وارد می‌شود.

کریمی ادامه داد: لایروبی رودخانه قره آغاج در سال‌های اخیر مغفول مانده و تصرف و تخریب و ساخت و سازهای غیر قانونی در حریم و بستر رودخانه مشکلات زیادی را به بار آورده است که این مسائل و مشکلات با کمک و مساعدت دستگاه‌های مربوطه حل و فصل خواهد شد.

برابر گزارش‌ها همینک حدود ۷۰۰ میلیون مترمکعب آب در مخزن سد سلمان فارسی ذخیره شده و حجم آب رها شده در مانور اعلامی، معادل ۴ ماه آب تخصیصی اراضی کشاورزی شهرستان قیروکارزین است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن