بهره برداری از نیروگاه خورشیدی 20کیلوواتی در منطقه 3 عملیات انتقال گاز

نیروگاه خورشیدی 20 کیلو واتی در ستاد منطقه 3 عملیات انتقال گاز با هدف استفاده از انرژی های تجدید پذیر و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای به بهره برداری رسید.

به گزارش «انرژی امروز»، معاون مهندسی و خدمات فنی منطقه با اشاره به اینکه این نیروگاه در 22 فروردین امسال و به صورت پایلوت در منطقه 3عملیات انتقال گاز به بهره برداری رسیده است، گفت: این رویکرد پس از دوره یکساله نگهداری و بررسی کیفیت راندمان با تضمین بیشتر، در سایر مناطق نیز قابلیت اجرا خواهد داشت.

به گفته بیکلریان، این نیروگاه قابلیت تولید توان 20 کیلووات ساعت برق را دارد که به صورت متصل به شبکه است و با در نظر گرفتن به طور متوسط 300 روز آفتابی در سال و روزانه 5 ساعت تابش حداقل 30 مگاوات ساعت برق را در سال تامین می کند.

عمر بهره برداری از این نیروگاه، 20 سال است و با توجه به اینکه نیروگاه مذکور متصل به شبکه و فاقد باتری های ذخیره کننده است، در طول مدت بهره برداری هیچ هزینه تعمیراتی به همراه نخواهد داشت.

بیکلریان در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هر کیلو وات ساعت برق تولیدی از طریق سوخت های فسیلی حداقل معادل 700 گرم گاز  CO2 وارد جو می کند، این نیروگاه از نشر 21 تن گاز گلخانه ای در سال جلوگیری خواهد کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن