کارگاه برنامه نویسی بلاک چین در امیرکبیر برگزار می شود

ثبت نام در کارگاه آموزشی برنامه نویسی سالیدیتی برای عموم افراد آزاد است.

سالیدیتی (Solidity) یک زبان برنامه نویسی سطح بالا است که برای کار با تکنولوژی جدید بلاک چین طراحی شده است و به طور خاص برای توسعه قراردادهای هوشمند روی بلاک چین اتریوم استفاده می ‌شود.

از نظر زبان برنامه نوسی سالیدیتی، یک قرارداد مجموعه ‌ای از داده‌ها (شامل وضعیت‌ها) و یک قطعه کد (شامل توابع) است که داخل یک آدرس در شبکه اتریوم قرار گرفته است. داخل هر قرارداد می‎توانیم متغیر وضعیت، متد و یا رویداد (Event) تعریف کنیم. این قرارداد می‌تواند تراکنش‌ها را داخل بلاک ها در بلاک چین مدیریت کند. هر بلاک یک آدرس مشخص در قالب یک کلید رمزنگاری دارد. این آدرس نتیجه اعمال تابع هش روی آدرس بلاک قبلی است. این موضوع باعث ایجاد ارتباط بین بلاک های مجاور می‌شود، بنابراین ایجاد تغییر در بلاک ها و یا هک کردن به روش های دیگر به آسانی ممکن نیست.

این دوره یک روزه علاوه بر آموزش های پایه ای برنامه نویسی اتریوم که همان سالیدیتی است، شرکت کنندگان با مباحث پیشرفته مربوط به این زبان برنامه نویسی آشنایی پیدا کرده و قادر می شوند امکان تولید یک قرارداد هوشمند را داشته باشند.

در این کارگاه آموزشی میلاد عادل زاده تدریس می کند و ثبت نام این کارگاه برای اعضای کانون همگرایی رویکردهای بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر (کهربا) شامل تخفیف است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن