ضرورت ارتقای جایگاه پتروشیمی جم در بازارهای جهانی
مدیر عامل جدید پتروشیمی جم گفت، کلاس جهانی جم نباید محدود به فروش محصولات باشد و این شرکت باید در رفتار، مهارت، دانش و بازاریابی نیز جهانی شود.
در مراسم تودیع سیدحسین میرافضلی و معارفه محمدرضا سعیدی بهعنوان مدیرعامل جدید شرکت پتروشیمی جم که با حضور مدیرعامل شرکت سرمایهگذاری صندوق بازنشستگی و مدیرعامل تاپیکو و جمعی از مدیران ارشد شرکت سرمایهگذاری بازنشستگی و شرکت پتروشیمی جم برگزار شد، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، گفت: جم یک برند بینالمللی و یک مگاکمپانی است، کمپانیهای بزرگ با حضور انسانهای بزرگ شکل میگیرند و از این منظر، مهم ترین سرمایه جم را باید نیروی انسانی متخصص آن برشمرد.
محمدرضا رستمی با تاکید بر اینکه جم، همزمان یک شرکت تولیدی بزرگ و یک بنگاه اقتصادی عظیم است، اظهار کرد: بهتر است مدیرعامل این مجموعه دووجهی، در هر دو حوزه فنی و اقتصادی تخصص و آشنایی کافی داشته باشد. تحصیلات دکتر سعیدی در رشته شیمی در دوره کارشناسی ارشد، مکمل تحصیلات وی در حوزه کسب و کارهای بینالمللی در دوره دکتری است که در نتیجه، تخصص و تواناییهای ایشان با حوزههای اقتصادی و فنی جم متناظر است. از این منظر، باید از هیئت مدیره شرکت پتروشیمی جم، برای حسن انتخابشان تقدیر کنیم.
مدیرعامل شرکت سرمایهگذاری صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه جایگاه ملی و جهانی مجموعه جم میطلبد، مدیری ملی و مسلط به اقتصاد جهانی در راس آن باشد، تصریح کرد: از این منظر، دکتر محمدرضا سعیدی، با توجه به تحصیل در حوزه کسبوکار و تخصص در بیزنساستراتژی، از دانش جهانی خوبی برخوردار است. رساله دکتری ایشان درباره نوآوری در کسب و کارهای بینالمللی است که در کشور سوئد انجام داده است. سوابق مدیریتی و روابط گسترده او در سطح ملی نیز، برای ایجاد و گسترش ارتباطات اقتصادی و اجتماعی و افزایش سودآوری جم بسیار موثر است.
رستمی در پایان، مهمترین دغدغه پتروشیمی جم و مجموعه هلدینگ صباانرژی را ایجاد شفافیت، روانتر کردن پروژهها، روابط سازنده با مجموعههای مرتبط، تامین رضایت سهامداران و توجه به «رونق تولید» عنوان کرد و گفت: در سال رونق تولید ملی، باید بتوانیم تولید خود را در بخشهای مختلف به ظرفیت برسانیم. وظیفه بنگاههای تولیدی مانند جم این است که فرمایشات مقام معظم رهبری را اجرایی کنیم.